Gå til innhold

Fletting av e-post adresser fra Excel til Outlook

Anbefalte innlegg

Jeg har en adresseliste på noen hundre personer i Excel der én av kolonnene inneholder e-postadressen. Jeg ønsker å sende ut e-post til samtlige, og vet at dersom jeg bare kopierer inn alle adressene i blind copy-feltet ender e-posten hos de fleste opp som spam-mail.

Jeg har forstått at det skal eksistere en måte å flette e-postadressene jeg har i Excel med Outlook slik at hver og én får hver sin mail istedet. Er det noen som har greie på det?

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen åpenbar grunn til at e-posten skal ende opp som spam kun fordi du setter adressen i BCC-feltet. Noen setter opp filter til å blokkere e-post som ikke er sendt direkte men det er nok ikke "de fleste". Problemet med å sende til så mange er som regel at ISP-en din blokkerer det ved utsendelse.

Fordelen med å bruke fletting er at du kan gjøre hver enkelt e-post personlig og at mottaker ser sitt navn i Til-feltet. Flettingen gjøres fra Word. Klikk Verktøy -> Brev og masseutsendelser -> Utskriftsfletting og velg E-post-meldinger. Bruk Excel-fila som datakilde.

Bare hyggelig og takk for tilbakemelding.

Mottaker ser ikke hvor mange andre som har fått e-posten, den blir splittet opp før den kommer til mottaker så for systemet vil det se ut som han er eneste mottaker. Grunnen til at det av og til havner i spam-filtre er som sagt at enkelte filtrerer bort e-post som ikke er sendt direkte til mottaker (altså hvor adressen står i til-feltet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...