olona Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Jeg har en tabell i Oracle som har følgende "meta" struktur unik ID , Key, Value Jeg har omtrent 10 Key's. Nå vil jeg endre utseende på dette, og lage et view slik at radene ser slik ut unikID Key#1 Key#2 ... Key#10 1 verdiKey1 VerdiKey2 ... VerdiKey10 2 verdiKey1 VerdiKey2 ... VerdiKey10 Jeg har for meg at dette skulle være enkelt i Oracle, men jeg sliter med å få det til. Hadde for meg at jeg kunne bruke "case when" statements for dele det opp slik, men det ser ikke slik ut. Endret 27. mars 2006 av olona
roac Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Et søk på pivot og Oracle ga meg denne URLen: Pivot queries with Oracle. Til informasjon så har Microsoft SQL Server 2005 fått støtte for pivot (som er en del av SQL99 eller SQL2003). Den kommer sikkert i neste versjon av Oracle også
olona Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 Jepp Roac. Takk skal du ha. Løste denne med en Max decode statement. Jeg var sååå nærme. select ID_fields, max( decode (d.key, 'KEYONE', value ,null)) nameOfCol1, max( decode (d.key, 'KEYTWO', value ,null)) nameOfCol2 from tableX group by id_fields Beklager det er på engelsk, men antar at de fleste leser det her...
olona Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 (endret) Edit (double post) Sorry. Gikk litt tregt her. Kan man kanskje slette denne posten? o. Endret 10. mars 2006 av olona
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå