Gå til innhold

Backup program av servere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilket backupprogram anbefaler dere for servere (0-15 brukere)?

Har dårlige erfaringer med Backup Exec, spesielt i kombinasjon med Iomega REV stasjoner

5722721[/snapback]

For slike servere (der jeg forøvrig håper inderlig at Small Business Server benyttes og ikke Windows Server 2003 Standard Edition) anbefaler jeg helt klart NTBackup (også kjent som Windows Backup). Det er et enkelt og lite program, med støtte for scheduling, som har den funksjonaliteten som trengs i et lite miljø. Jeg ser ingen grunn til å skaffe et tredjepartsverktøy til backup.

Skrevet
Men, de fleste servere kjører en eller annen form for sql-tjeneste. Denne må stanses før backup. Har NTBackup denne funksjonen?

5726884[/snapback]

SQL Server kan selv ta backup til fil, som det så kan tas backup av til tape. Det er to fordeler med denne løsningen:

• Raskere restore dersom databasen blir korrupt
  • Man slipper å betale flere tusen kroner for en agent som i praksis gjør akkurat de samme sql-kallene som man kan gjøre selv

Selv i ganske store miljøer ser jeg til stadighet at man velger å bruke Maintenence Plans i MSSQL for å ta backup av databaser og loggfiler.

Skrevet
Takker. Men for nysgjerrighetens skyld.. Hvorfor bør jeg benytte 2003 Server SBS istedenfor 2003 STD?

5730517[/snapback]

Pris. Windows Server 2003 koster vesentlig mer enn SBS, og begge gjør nytten. Alt for mange selger inn standard edition av Windows Server 2003 der kunden ikke har behov for mer enn Small Business Server, og jeg vil påstå at de enten ikke kjenner til SBS server, eller lurer kunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...