Gå til innhold

Treg Nokia N70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en N70 selv, og kan ikke nekte for at jeg synes den er noe treg. Det gjelder spesielt når jeg for eksempel skal åpne galleriet eller ta bilder. Men det plager meg i grunn ikke, da jeg synes at resten av telefonen er så bra at det veier opp for at den er noe treig. Uansett så er den kjapp nok på de tingene jeg bruker den mest til, for eksempel å skrive meldinger.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at den kjører Symbian synes jeg ikke den er treg. Tvert i mot er den raskere enn alle andre symbiantelefoner jeg kan huske å ha prøvd. Er du ikke vant til smarttelefoner, vil du nok likevel kunne oppfatte den som treg i forhold til vanlige telefoner på visse ting. I menyer, SMS og lignende er responsen imidlertid upåklagelig.

 

For min del er ikke noe problem at det tar et par sekunder å åpne for eksempel galleriet. Hvis du synes som meg, vil nok alt det andre som er bra med den veie opp for at den tidvis er treg.

Med andre ord vil jeg anbefale deg N70 på det varmeste, om du ikke ser på det som et stort problem at du må vente et par sekunder i ny og ne.

 

Jeg sliter med at det tar tid fra jeg slår på telefonen, til jeg får tastet pinkoden. Noen flere?

5715990[/snapback]

Er det samme til meg også. Men jeg vil ikke si at det er noe jeg "sliter med"... Er tross alt ikke så ofte man trenger å starte opp telefonen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt en N70 siden desember 2005 og syntes alltid den var litt vel treg, selv til å være en Symbian-telefon. For noen dager siden fikk jeg oppgradert firmwaren fra v2.0something til siste versjon (v3.0546.2.3) og da gikk den -veldig- mye raskere.

 

Sjekk hvilken firmware-versjon du har ved å trykke *#0000# - har du en versjon under 3.xx bør du virkelig vurdere å få den oppgradert.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en N70 siden desember 2005 og syntes alltid den var litt vel treg, selv til å være en Symbian-telefon. For noen dager siden fikk jeg oppgradert firmwaren fra v2.0something til siste versjon (v3.0546.2.3) og da gikk den -veldig- mye raskere.

 

Sjekk hvilken firmware-versjon du har ved å trykke *#0000# - har du en versjon under 3.xx bør du virkelig vurdere å få den oppgradert.

5782021[/snapback]

 

Hørte noen rykter om at det skal komme en ny firmware til N70 i disse dager (nå er det 23.03.06)

Denne skal bl.a fikse Bluetooth problemene til telefonen...

Noen andre som kan bekrefte dette?

Noen andre som vet hva mer denne firmwaren vil fikse?

 

mvh Gorm

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en N70 siden desember 2005 og syntes alltid den var litt vel treg, selv til å være en Symbian-telefon. For noen dager siden fikk jeg oppgradert firmwaren fra v2.0something til siste versjon (v3.0546.2.3) og da gikk den -veldig- mye raskere.

 

Sjekk hvilken firmware-versjon du har ved å trykke *#0000# - har du en versjon under 3.xx bør du virkelig vurdere å få den oppgradert.

5782021[/snapback]

 

oi...

jeg har v.2.0536.0.2 :whistle:

 

Burde vel kanskje oppdatere den en gang jeg også da...

Kunne denne oppdateringen lastes ned?

 

TREG MOBIL?

Jeg synes ikke akkuratt den er kjappest, men den er nå litt bedre enn den forrige da...

 

Uansett, her om dagen så klikket den helt tror jeg, for da tok det evigheter å åpne galleriet, og alt som hadde med det å gjøre....

 

fikk etter masse venting slettet de siste bildene der, og så var den ok igjen....

 

var litt merkelig da...

Lenke til kommentar
Må man sende inn telefonen for å få nyeste firmware eller kan jeg laste den ned noen plasser?

5802543[/snapback]

 

Du må nok levere den inn for å få ny firmware.

 

mvh Gorm

5804874[/snapback]

 

Kan jeg levere inn mobilen til hvilken som helst Elkjøp, Lefal, Expert osv...? Må jeg gå til Nokia direkte, eller hva er prosedyren?

Lenke til kommentar
Må man sende inn telefonen for å få nyeste firmware eller kan jeg laste den ned noen plasser?

5802543[/snapback]

 

Du må nok levere den inn for å få ny firmware.

 

mvh Gorm

5804874[/snapback]

 

Kan jeg levere inn mobilen til hvilken som helst Elkjøp, Lefal, Expert osv...? Må jeg gå til Nokia direkte, eller hva er prosedyren?

5821378[/snapback]

 

Hei

Har du mulighet for å levere den rett på et serviceverksted,så er det raskest.Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Kan jeg levere inn mobilen til hvilken som helst Elkjøp, Lefal, Expert osv...? Må jeg gå til Nokia direkte, eller hva er prosedyren?

Mener at hvis du hevder det er "feil" på telefonen som kan løses med software oppgradering, så skal alle butikker ta imot telefonen til oppgradering gratis innen garantitiden på 1 år. Men det forskjellig på behandlingstid'; butikker sender den inn til Nokia og da ter det 1-2 uker mens et mobilverksted gjør det selv og da tar det 1-2 dager. Noen gjør det på 1 time også men da koster det 200 kr feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...