KS Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 I et worddokument ønsker jeg å bruke en rullegardinliste (eller en avmerkingsboks) som funnet på skjema-verktøylinjen. Trøbbelet er at disse først er aktive når "skjemaet" er beskyttet og da får jeg ikke gjort endringer på resten av dokumentet. Jeg får da heller ikke markert all teksten og kopiert dette. Noen forslag til hvordan komme rundt problemmet?
kjeklulf Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Beskyttelse er en inndelingsegenskap. Sett inn inndelingsskift før og etter stedet du bruker skjemakontrollene (Sett inn -> Skift). Deretter kan du beskytte kun den inndelingen hvor kontrollene er.
KS Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Beskyttelse er en inndelingsegenskap. Sett inn inndelingsskift før og etter stedet du bruker skjemakontrollene (Sett inn -> Skift). Deretter kan du beskytte kun den inndelingen hvor kontrollene er. 5705664[/snapback] Det løste første del av problemmet men selv med beskyttelse på bare den ene inndelingen kan jeg ikke markere hele dokumentet og kopiere alt i det.
kjeklulf Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Du får ikke kopier de beskyttede elementene så lenge de er beskyttet nei, det er liksom noe av poenget med beskyttelsen.
KS Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Du får ikke kopier de beskyttede elementene så lenge de er beskyttet nei, det er liksom noe av poenget med beskyttelsen. 5706933[/snapback] Det vil bare si at det er en veldig sterk beskyttelse. Det er en ting å være hindret i å gjøre endringer men man bør kunne kopiere teksten likvel.
kjeklulf Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Beskyttelsen har flere funksjoner, blant annet å hindre kopiering. Ønsker du å omgå det må du sette opp dokumentet ditt på en annen måte, for eksempel slik at skjemakontrollene er de eneste i inndelingen og at tekst plasseres utenform.
KS Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Skrevet 6. mars 2006 Beskyttelsen har flere funksjoner, blant annet å hindre kopiering. Ønsker du å omgå det må du sette opp dokumentet ditt på en annen måte, for eksempel slik at skjemakontrollene er de eneste i inndelingen og at tekst plasseres utenform. 5706990[/snapback] men jeg ønsker jo også å kunne kopiere skjemakontrollene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå