Gå til innhold

Trenger ny telefon, min CX65 skal byttes ut


Anbefalte innlegg

Hei!

Min Siemens CX65 begynner å synge på siste verset. Så er på utkikk etter ny mobil. Trenger ikke ny med en gang, men i nærmeste fremtid. Er det noen telefoner som er verdt å vente på som er "like rundt hjørnet" så er det også noe jeg kanleve med.

Har sett litt på Benq-Siemens S68 og Siemens S75. Men er litt usikker på hva en bør velge av alle mobilene som er ute på markedet. Helst uten abbonnement, men kan vurderes hvis tilbudet er bra.

Verdsetter god batterikapasitet veldig høyt :thumbup:

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Nei (men er ok å ha)

 

Form:

-Format: alle

-Vekt: Ikke for tung.

-Sprut/støtsikker: Ikke nødvendig (men ok byggekvalitet)

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor (ikke knøttliten)

-Touchscreen: Nei.

 

Pris:

Jeg vil maks bruke ca 2000 uten abonnement.

 

Diverse:

-Merke: Ikke så viktig

-Kamera: Ja (men trenger ikke være det)

-Videokamera: Ja (men trenger ikke være det)

-Symbian: Nei.

-Infrarød port: ikke nødvendig, men ok om det er med

-Blåtann (Bluetooth): ikke nødvendig, men ok om det er med

-Minne: 10 mb

-Minnekort?: Tja, kommer an på prisen.

-MP3: Samme som over. Prisavhengig

-Triband: Ja.

-UMTS/3G/Edge: Tja, kan godt være det

-Wlan: Nei.

-GPS: Blir vel dyrere da

-Radio: tja

-Bruksområder: brukes til samtale og sms. Batterikapasitet er viktigste punktet.

 

Håper noen kan komme med noen tips her. Hvis det er abonnement med tlf bør ringeprisene være lave, ikke noe over 1 kr i minuttet.

på forhånd takk for hjelpen :yes:

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siemens S75 ser jo ut som en knall telefon til prisen!

 

 

Ellers så gikk jeg forresten over fra CX65 til SXG75, å jeg er veldig fornøyd med det. Den er litt tung å stor da, så det ser ikke ut som den er noe for deg.

Endret av t_k
Lenke til kommentar
Siemens S75 ser jo ut som en knall telefon til prisen!

 

 

Ellers så gikk jeg forresten over fra CX65 til SXG75, å jeg er veldig fornøyd med det. Den er litt tung å stor da, så det ser ikke ut som den er noe for deg.

5704129[/snapback]

Ja, virker bra S75. Har sett på SXG75 også, men blir noe dyr for meg. Men den går vel ned i pris etterhvert kanskje!?

Kjenner heller ikke til byggekvaliteten telefoner nå til dags. Har hatt litt problemer meg joysticken på CX65, men ellers ingen problemer. Men kunne tenke meg en telefon uten joystick neste gang. Føler det er litt mer holdbart.

 

Men er det noen telefoner som er på vei som det er verdt å vente på i min prisklasse??

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Hva med Siemens ME75? Tror den skulle passe til de fleste kriteriene.

5704947[/snapback]

Jo, har sett på den. Men samboeren min har den. Hun kjøpte den for en liten stund siden, orker ikke ha like telefoner. Men hun er veldig fornøyd med den så langt.

Men takk for hjelpen så langt.

Kom bare med flere forslag som anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Siemens S75 ser jo ut som en knall telefon til prisen!

 

 

Ellers så gikk jeg forresten over fra CX65 til SXG75, å jeg er veldig fornøyd med det. Den er litt tung å stor da, så det ser ikke ut som den er noe for deg.

5704129[/snapback]

Ja, virker bra S75. Har sett på SXG75 også, men blir noe dyr for meg. Men den går vel ned i pris etterhvert kanskje!?

Kjenner heller ikke til byggekvaliteten telefoner nå til dags. Har hatt litt problemer meg joysticken på CX65, men ellers ingen problemer. Men kunne tenke meg en telefon uten joystick neste gang. Føler det er litt mer holdbart.

 

Men er det noen telefoner som er på vei som det er verdt å vente på i min prisklasse??

5704430[/snapback]

 

Min CX65 hadde også en joystick som ble litt skranglete etter for mange turer i asfalten. Byggekvaliteten til SXG75 er utrolig bra forresten. Aluminium og greier, kjennes veldig robust ut. Vet ikke med S75, da jeg ikke har testet den enda, men den ser da solid ut. Ser ut som den har samme navigasjon som SGX75, altså ikke joystick. Syns denne løsningen er mye bedre enn den som var på CX65'en. Ellers så har jo S75 minnekort støtte og MP3 spiller, men ikke FM radio da, som SGX75. Til knappe 1800,- kroner er jo S75'en et kupp spør du meg.

 

Vet ikke om SXG'en vil synke noe særlig i pris enda, men det kan jo hende.

Lenke til kommentar
Ellers så har jo S75 minnekort støtte og MP3 spiller, men ikke FM radio da, som SGX75. Til knappe 1800,- kroner er jo S75'en et kupp spør du meg.

Vet ikke om SXG'en vil synke noe særlig i pris enda, men det kan jo hende.

5705295[/snapback]

Så slik det virker så langt så er det S75 som er den beste telefonen i min prisklasse. Er det noen telefoner som er på vei som er verdt å vente på i denne klassen??

Lenke til kommentar

Det vet jeg rett å slett ikke. Da S75 jo nylig har kommet ut, tviler jeg litt på at det finnes noen som kan konkurere med de spesifikasjonene til den priser på en stund. Kanskje BENQ-Siemens S68? Denne går for rundt 200 euro i utlandet, men jeg vet ikke når den lanseres i norge. S68 har ikke kamera og slike ting, å ser mer ut som en design telefon i aluminium.

Lenke til kommentar

Ja, det er de to modellene jeg har sett på så langt som virker aktuelle (S75 og S68).

Men er jo så mange telefoner på markedet nå til dags, og kommer jo nye hele tiden. Får se når det kommer flere tester og brukermeninger.

Har andre noen gode forslag så tas de i mot med takk :yes:

Lenke til kommentar
Jeg velger også å si at s75 passer perfekt for deg! Kjøp den du, tviler veldig på at du blir skuffet! Veldig mye mobil for pengene!

5742275[/snapback]

Virker som om det er den folk går for i denne klassen. Men vet noen om telefoner som dekker mine behov som snart er på markedet?? Ser også fortsatt på S68, kan kjøpes billig på gsm.no. Ikke enkelt å kjøpe tlf i dag når det er så mange å velge mellom.

Lenke til kommentar

Har prøvd å deale litt med Chess med tanke på de Gold tilbudene de har. Men at jeg kan få beholde Knock-Out abonnementet. Spiller jo ingen rolle om jeg får det tilbudet på telefonen med mitt nåværende abonnement, hadde jo byttet igjen med en gang. Vil ha enten Sony Ericsson W550i eller Nokia 6270 i deres tilbud. Men disse telefonene er jo ganske like i spesifikasjoner. Hvilken burde jeg velge? Sett litt ellers på forum her. Virker som meningene er delte (som det alltid vil være). Får se hva Chess svarer meg :)

 

Eller vente på W300i? Den virker jo veldig bra, men usikker på hvordan klapp telefoner er når det gjelder bygge kvalitet osv?

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har enda ikke fått kjøpt meg ny telefon. Så håper noen har noen tips å komme med. Kikker litt på SE W300i. Men er ikke kjent på mobilmarkedet. Er denne en telefon jeg bør satse på angående pris og ytelse?? Kjøper sjelden telefoner, så vil ha noe som kan holde en stund. Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...