Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke (Hovedkort som har tatt kvelden?)


Anbefalte innlegg

PC Vil ikke starte, når jeg tryker på "på" knappen så skjer det nada. Eller ingenting, hvis jeg da ikke har skrudd av og på PSU, da blinker power led i omtrent et halvt sekund og det skjer ikke så mye mer.

 

Specs:

 

Asus P4P 800 Deluxe

P4 2.6 Ghz @ 3.4 GHz, klokket den opp til det rett før problemet oppsto og satte opp volten litt (1.675V), kan det ha noe med det å gjøre? Har prøvd å resette CMOS.

Tagan 480W PSU

2x TwinMos 512 brikker. Har ikke hatt så mye problemer med de før, så jeg tror ikke det er de.

 

Har også vannkjøling, men jeg tror ikke det lekker noe fra den, så jeg antar at det ikke er problemet siden det har fungert problemfritt fram til i dag.

 

 

Forslag til hva jeg kan gjøre mottas med takk

 

 

Kan også nevne at hovedkortet har kortsluttet en del ganger tidligere når jeg satt sammen PCen, men det er en stund siden så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre.

 

 

Mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kretser på hovedkortet har kortsluttet opp til flere ganger tidligere, kan det være at noen vitale komponenter har tatt kvelden. Elektronmigrasjon kan foregå over tid, slik at det kan være vanskelig å finne årsaken. Vannkjølingen er en annen faktor. Selv om du ikke kan se lekasjen, kan kondens fra kjølingen være nok til at kretser kan kortslutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...