haugenes Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har 4 disker satt opp i raid5, jeg har mistet raidet, finner det under diskbehandling, men når jeg skal opne det står det at jeg må formatere diskene, er det noen som kjenner til hvordan jeg skal få ut alle filene mine?, jeg har hatt ute diskene, så to av de er jeg ikke sikker på om de stod på port 2 eller 3, kortet jeg har er et 3 ware med 8 porter. Er det noen som kan rekonstruere dataene for meg, så betaler jeg godt for det.
kengdal Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har 4 disker satt opp i raid5, jeg har mistet raidet, finner det under diskbehandling, men når jeg skal opne det står det at jeg må formatere diskene, er det noen som kjenner til hvordan jeg skal få ut alle filene mine?, jeg har hatt ute diskene, så to av de er jeg ikke sikker på om de stod på port 2 eller 3, kortet jeg har er et 3 ware med 8 porter.Er det noen som kan rekonstruere dataene for meg, så betaler jeg godt for det. 5692325[/snapback] Under oppstarten av windows må du gå inn på raid softwaren, så se hva det står der. Vet du om en disk er ødlagt?
haugenes Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Skrevet 3. mars 2006 Jeg har 4 disker satt opp i raid5, jeg har mistet raidet, finner det under diskbehandling, men når jeg skal opne det står det at jeg må formatere diskene, er det noen som kjenner til hvordan jeg skal få ut alle filene mine?, jeg har hatt ute diskene, så to av de er jeg ikke sikker på om de stod på port 2 eller 3, kortet jeg har er et 3 ware med 8 porter.Er det noen som kan rekonstruere dataene for meg, så betaler jeg godt for det. 5692325[/snapback] Under oppstarten av windows må du gå inn på raid softwaren, så se hva det står der. Vet du om en disk er ødlagt? 5692960[/snapback] Jeg har sjekket alle diskene, de er ok. hvordan går jeg inn i oppstarten og hva gjør jeg der?
kengdal Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Når du booter opp, så leiter RAID hardware'en etter disker. Så etter POST skal det komme opp at du kan trykke på en knapp for og komme inn i raid oppsettet. Så dette skal du gjøre før windows begynner å loade.
haugenes Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Skrevet 3. mars 2006 Når du booter opp, så leiter RAID hardware'en etter disker. Så etter POST skal det komme opp at du kan trykke på en knapp for og komme inn i raid oppsettet. Så dette skal du gjøre før windows begynner å loade. 5693384[/snapback] Takk for tipset, jeg vet hvordan jeg kommer inn i raidet i biosen, men hva skal jeg gjøre når jeg kommer inn der?
kengdal Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Når du kommer inn sjekker du etter hva det står. Finner den alle HDD'ene der inne? Står det at alle er satt opp i RAID? Står det at alt er ok? Får at vi skal løse problemet, må vi finne ut hva problemet er Så spa frem all den info'en du klarer.
haugenes Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Skrevet 3. mars 2006 Når du kommer inn sjekker du etter hva det står. Finner den alle HDD'ene der inne? Står det at alle er satt opp i RAID? Står det at alt er ok? Får at vi skal løse problemet, må vi finne ut hva problemet er Så spa frem all den info'en du klarer. 5694648[/snapback] der sto det at: unit 0-4 drive 64k raid 5 698,46 GB degraded
kengdal Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Da er det nok en HDD som har tatt kvelden. Da gjelder det og finne ut hvilken det er. Er ikke helt sikker på disse 3 ware kortene, men det ser ut som det er unit 0 av 4. Da jeg tror unit 0 = disk 1, og unit 1 = disk 2 osv. Så da ser det ut som det er disk 1 som har tatt kvelden. Da må du plugge inn en ny disk der, og gå inn i RAID'en og bygge opp den nye disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå