CellularDude Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Har ikke kameramobilen din kameralys? Eller blir det for dårlig lys? Tips: Kjøp en liten dings med lys som er lett å ta med. En dings med kraftig hvit lysdiode (LED). Slikt selges en rekke steder. Jeg kjøpte en på Biltema for en meget overkommelig penge: Produktbeskrivelse: "LED "superbright" Med nøkkelring. Perfekt mini- (LED) lysdiodelampe for å lyse opp nøkkelhullet i mørket. Bruker 2 stk. CR 2016 3 V litiumbatterier (inngår). Miniformat, samt utstyrt med nøkkelring. Passer til å sette i nøkkelknippet." Produktnr. 24-218 Se http://www.biltema.no/ og under lommelykter. Ovennevnte dings kan lyse ved å holde inne en knapp, eller man kan låse den i påslått modus. Fordelen er at man får lys til en kameramobil uten lys, eller ekstra lys for de som har det. En annen fordel er at man kan vinkle lyset slik man ønsker, og rette det dit det trengs mest. Man kan også unngå å rette det direkte på objektet for f.eks å unngå gjenskinn. Man kan også la være å bruke mobilens kameralys, og kun bruke den ekstrerne lysdingsen. Man slipper da å gå inn i menyene for å slå på kameralyset. Kun et fåtall mobiler kan aktivere lyset direkte via tastaturet. Tar du tenkt å anskaffe en mobil der alt stemmer, men den mangler fotolys? Nå trenger ikke det å være noe hinder. Og selvsagt kan man bruke den uten mobilen! Til å finne nøkkelhullet, til å lete etter det som falt under bokskapet etc, etc. Ulempene kan være å måtte holde mobilen og dingsen samtidig, men dersom dingsen kan være påslått hele tiden, man man henge den på seg eller legge den på et bord, eller la noen holde den for seg. Den kan alternativt henge i mobilen. Merk at bildene blir kornete på mange mobiler, når man tar bilder under begrensende lysforhold. Dette er ikke lett å få bukt med, men man kan jo ikke gå rundt med en lyskaster hele tiden Endret 2. mars 2006 av CellularDude
CellularDude Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Skrevet 2. mars 2006 direkte link hadde vert fint... 5690712[/snapback] Det var ikke direkte link under selve produktsiden, men via omveger klarte jeg å finne det: http://www.biltema.no/products/product.asp...1&iItemId=94010
Jonkybonky Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Jo, sikker grei og sette fast på telefonen en slik da Men spørs liksom hvor mye den tåler liksom hehe..
CellularDude Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Skrevet 2. mars 2006 Jo, sikker grei og sette fast på telefonen en slik da Men spørs liksom hvor mye den tåler liksom hehe.. 5690801[/snapback] Den tåler vel normal bruk, og det er billigere å kjøpe en ny enn å skifte ut batteriene. Kjøpte et par sist jeg var innom Biltema, og så kom jeg på at produktet kunne brukes ved billedtaking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå