Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rockford POWER spiller ikke som den skal..


Anbefalte innlegg

Har følgende:

 

-Planet Audio BB-150.2

2x150w RMS @ 4ohm

1x300w RMS @ 4ohm

1x600w RMS @ 2ohm

 

-Rockford 1810

8ohm

300w RMS

 

Har brukt forsterkeren på 2 stk 12" som funka helt fint. men ville bytte ut den store kassa med 12erne med en 10" RF power. brokoblet forsterkern på subbern, men subbern ga seg ganske fort. og spilte ikke særlig pent.

Bruker 21mm^2 strømkabel uten kondensator. kan det være at forst. får for lite strøm?

 

hvordan bør jeg koble på subbern for å få mest ut av den? :hmm: (tenkte siden forst. leverer 4/2 ohm og subben har imp. på 8 ohm. eller har ikke det noe å si?!)

noen som veit hva som kan være galt?

PS: kassa er bygget for denne subbern, så det ligger ikke der..

 

alle tips mottas med stor takknemmelighet :)

Endret av TiP3X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det var det jeg var redd for. at forsterkern ble for liten :( prøver å bygge en bassreflekskasse og setter på en kondensator så får jeg se om det blir noe bedre, evnt. ny forsterker.. uansett var det verdt et forsøk...

Lenke til kommentar

Å bygge bassreflekskasse og handle kondensator er ikke å anbefale. I værste fall tar du fortere knekken på elementet om du tyner forsterkern idet du spiller nært eller under tuningfrekvensen.

 

Selg BB-150.2'en og kjøp ny forsterker, eller selg suben og gå for en annen eller to som ikke tar allverden med plass er mitt råd :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...