Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

varierende problem med forsterker


Anbefalte innlegg

Dette er et nokså merkelig fenomen. Jeg har cd-spiller fremme som leverer lyd til fronthøyttalerene, og en forsterker bak til sub + 2*6x9 høyttalere. Av og til vil ikke sub og bakhøyttalerene gi lyd fra seg, og av og til vil de.

 

Uansett hva tilfellet er, skrur forsterkeren seg alltid på når cd-spilleren går på, så både strømmen og remoten fungerer, men den leverer ingen lyd.

 

Og av og til virker alt som det skal.

 

Jeg ser ingen logikk i dette og lurer på om noen her vet hva som kan gjøre at forsterkeren av og til er samarbeidsvillig og av og til ikke..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på noen forsterkere lyser den grønne dioden pga den lille strømmen den får fra remote. så det kan hende det er noe med strømkabelen/jordinga til forsterkern. vært borti det sjøl. trodde forsterkern fikk strøm fordi dioden lyste, men gjorde visst ikke det:P

Lenke til kommentar

Dette er i bil hvis ikke jeg tar feil.

 

En jeg kjenner hadde lignende problem bare da var problemet at bilen ikke ga nok strøm til forsterkeren når han skrudde på Varmeapparatet i bilen :p

 

Musikken slo seg bare helt av når han brukte varme/luft.

 

Det blir no ekstremt med spenningstap en eller annen plass når han setter på begge deler.

 

Han satt inn et batteri til i bilen og bytta til en dynamo som ladet bedre så funket det helt fint.

Lenke til kommentar

@spr0cket: det funker stort sett så et varig brudd kan det ikke være snakk om.

 

@TiP3X: Har jeg faktisk ikke tenkt over, så kanskje jeg må skikke litt på strømkablingen. Men helt ærlig vet jeg ikke hvor problemet kan ligge. Jeg har 35mm2 kabel rett fra batteriet via sikring, samme str. til jord, og jeg har sjekka at alle festeanordningene er helt faste. Men jeg kan kanskje ta en ekstra liten tur over ledningene bare i tilfelle.

 

@mankiller: Jeg skal prøve dette imorgen. Har ikke tenkt over om jeg har hatt varme/vifte på når problemene har vært til stede.

 

takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...