Gå til innhold

ACDsee Pro eller Adobe Photoshop Elements 4 ?


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket trial.versjon av ACDSEE, og vurderer å oppgradere til PRO...

 

Men leser også at gode gamle photoshop er "the way to go".......

 

Såvidt jeg har skjønt er ACDSee bra til organisering av bildene osv, mens Photoshop er klart best til redigering, manipulering osv.....

 

Så lurer på om noen har erfaring med disse to programmene ?

Ser at prisen på disse to er noenlunde den samme...men jeg heller litt mot Photoshop

 

takk

 

Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for øyeblikket trial.versjon av ACDSEE, og vurderer å oppgradere til PRO...

 

Men leser også at gode gamle photoshop er "the way to go".......

 

Såvidt jeg har skjønt er ACDSee bra til organisering av bildene osv, mens Photoshop er klart best til redigering, manipulering osv.....

 

Så lurer på om noen har erfaring med disse to programmene ?

Ser at prisen på disse to er noenlunde den samme...men jeg heller litt mot Photoshop

 

takk

 

Even

5675686[/snapback]

 

Jeg bruker ACDSEE Pro til organisering, men Photoshop til redigering av bildene.

 

Så Photoshop er tingen for meg som sagt til redigering.

ACDSEE Pro er fin til organisering av bildene :)

Lenke til kommentar

Jeg må bare henge meg på! Bruker også ACDSEE 7.0 til organisering av bildene. Og Photoshop Elements 4.0 til redigering.

ACDSEE er det programmet som ligger mitt hjerte nærmest til organisering / fremvisning av bildene. Men synes Photoshop er bedre til redigering.

 

Har prøvd PRO versjonen av ACDSEE, og ser den har fått veldig gode redigeringsmuligheter og er et godt alternativ til enkel redigering. Til organisering av bilder vil nok ACDSEE 8.0 gjøre samme nytten som PRO versjonen. PRO versjonen har et mer profft grensesnitt som nok tilaler de mer avanserte brukere.

 

Photoshop Elements 4.0 har fått en del funksjoner jeg ikke ville vært foruten. Blant annet justering av "skin tone". Det skjer av og til at hvitbalansen spiller en et puss og det blir litt rare ansiktsfarger. Med denne funksjonen er det bare å klikke på huden og den får en naturlig farge. Jeg ville heller ikke vært foruten muligheten til å jobbe i layer.

Photoshop har også en funksjon for å organisere bilder, men jeg har ikke noe forhold til denne.

 

Jeg ville kansje gått for Photoshop Elements 4.0 til redigering og ACDSEE 8.0 / kansje PRO til organisering. Men det er nå meg da!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...