Gå til innhold

FINEPIX S2 PRO,eventuelt kjøp?


Anbefalte innlegg

Heisann alle

Lurte på en ting. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe et FUJIFILM FINEPIX S2 PRO kamera, med alt originalt utstyr,linser,veske, samt en del tillegsutstyr for kr 5000,- Kameraet er kjøpt i 2003 og kvittering følger med.

Er dette et bra kjøp. Nå er jeg selv amatør da, og har et gammelt manuelt speilrefleks kamera, samt et lite digitalt. Men ny pris var jo i 2003 for pro pakken litt under 35000,- dette betalte ham da. Det fungerer 110% og er nettopp vært inne til sjekk. Burde jeg bare kjøpe det synes dere?

takk for svar

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg mener at selv 5000,- for bare kamerahuset er en ok pris. Hvis du får med mye utstyr i tillegg så er vel saken ganske grei. Det er et nydelig kamera.

Men vær klar over at det ikke er av de raskeste i klassen. Det gir fantastisk bildekvalitet, men er under middels på seriebilde, bufferminne, menyhastighet mm.

Du må tenke nøye på hva du hovedsakelig skal bruke kameraet til. Blir det mye portretter (evt. studio arbeid), bryllup, natur, arkitektur o.l så bør du ikke være i tvil. Det er meget godt egnet til det.

Men skal du ta mye sportsfoto og trenger god hastighet og ok bufferminne, nei da er det ikke kameraet for deg.

Det som er flott med Fuji (i mine øyne) er at du får tilgang til all den herlige nikon optikken. Det er et stort pluss. Selve kamerahuset er proff og ergonomisk bra.

 

Angående S2pro så må du være forberedt på at CCD-sensoren (bildebrikken) kan ta kvelden sånn helt uten videre. Dette er en feil som Fuji er klar over og en evt. reperasjon er gratis. Så altså ikke noe å bekymre seg over i stor grad.

 

Personlig bruker jeg nå Fuji S3pro (ikke store forskjellen fra S2). Selv om jeg bruker en del forskjellige kameraer så ville jeg aldri vært foruten Fujikameraet.

 

Som en avslutning, i mine øyne har du fått et meget bra tilbud, jeg hadde ikke vært i tvil og ville kjøpt det uten å blunke. Men som sagt, dette må du se opp mot bruken din. For 5000,- kan du få en mengde andre dslr kameraer også. Men har du lyst på en liten smak av profftilværelsen så er Fuji S2pro en meget god start.

 

Lykke til uansett hva det blir til :thumbup:

 

mvh. Peter

 

EDIT: OK objektiver som følger med ja :) Men du vil nok ha behov for litt mer vidvinkel enn 35mm.

 

EDIT2: Hvis du har mulighet til å låne kameraet i et par dager så vil jeg råde deg til å gjøre det før du tar det endelige valget.

Endret av zany
Lenke til kommentar

Lykke til uansett hva det blir til :thumbup:

 

mvh. Peter

 

 

 

TUSEN takk for et meget utfyllende svar, du besvarte faktisk alle tanker jeg hadde rundt dette. Da er jeg ikke i tvil( burde jeg egentlig vært det fra før:), og kjøper kameraet. Ettersom jeg aldri antagelig, kommer til å bli en typisk sportsfotograf, og stort sett driver med nattfotografering, landskap og portretter tror jeg dette blir perfekt. Men enig med deg, et annet objektiv er nok etterhvert å foretrekke. Gleder meg til å prøve litt av det "proffe"..hehe

Nok en gang mange takk :D ha en fin kveld

Lenke til kommentar

Er en ting du kanskje bør tenke på, i og med at dette kameraet kostet 35.000 nytt er det gjerne brukt av en proff eller en aktiv amatør. Er ikke sikkert lukkeren i kameraet har så mange lukkersykluser igjen før den tar kvelden. Husk også på at Fuji DSlR husene er baser på Nikon f80 som er et middels godt analogt amatør kamera, og lukkeren i dette er vel neppe beregnet på profesjonelt bruk så det er ikke sikkert den holder så mye mer enn 3 år med proffbruk. Desuten har det skjedd mye på digitalkamera teknologi de siste 3 årene, det kan godt være at et nytt konsument DSLR for samme pris kan være et bedre kjøp.

 

Desuten er nok 35.000 kroners ny pris litt høy, dette kameraet var nok litt overbriset i Norge da Fuji er et lite Dslr merke her i landet, den amrikanske nyprisen var i hvertfall langt lavere.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...