Gå til innhold

Pc'en låser seg i windows. Strømforsyning?


k-nut

Anbefalte innlegg

Som emnet sier så låser pc'en min seg veldig ofte i windows (XP). Jeg har forrsten søkt i forumet men fant ingen svar.

 

Jeg lenge kjørt min Duron 900 på rundt 1100, så jeg trodde det var årsaken til låsingen. Men den låser seg også på standard mhz og volt. jeg har lagt inn nyeste VIA drivere, lagt inn windows på nytt, og de fleste andre sånne standardting.

 

Nå lurer jeg på om det kan hende jeg har for liten strømforsyning (250w). jeg har lest om andre som kjører "monster-systemer" på 200w, men det er jo en pc jeg har med å gjører her så en vet aldri.

 

jeg har også tenkt å kjøpe meg et geforce 4 ti 4600, og jeg har på følelsen at det trenger mer strøm enn mitt nåværende kort.

 

PC'en min er:

AMD Duron 900

Abit KT7E

Abit siluro geforce 2mx

Creative SB live! value (som lyden skurrer i, klikka)

384 mb RAM. 1* 256 PC133 og 2* 64 PC100 (har hørt at det ikke er "sunt" å blande, men det har virket fint lenge.

WD caviar 80 gb 7200 rpm

Seagate barracuda 80 gb 7200 rpm

 

(ble litt lang denne)

Håper noen data-guruer kan hjelpe meg med mitt prob.

 

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn og tenk nu PSU [strømforsyning] ja jeg hadde en 250 watter med min gamle duron 1000 og fikk masse problemer helt til jeg bytta til en 350 watter :smile:

Ja man burde helst ha minimum 300 watt med ett normalt system og en cpu over 1000 mhz spesielt vist man har tenkt og kjøpe seg nytt Geforce 4 kort ...

Foresten flere av geforce 4 produsentene annbefaler minimum 350 watts PSU til Geforce 4 TI 4200 og over...

 

PS: tips til ny PSU

 

Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan 324,- på

komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

 

Billi og bra :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-09-21 16:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...