Gå til innhold

5 Kabinettvifter med HardCano 7


Rob3rt

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan koble alle 5 kabinettviftene i mitt Thermaltake Xaser 600 til HardCano 7 som følger med ? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CSA6000CSAW

 

Så vidt meg bekjent ut ifra dette bildet så kan man bare koble til prosessorviften til denne.

 

Jeg vil gjerne kunne stille inn alle 5 kabinettviftene samtidig med High-Low-Medium funksjonen.

 

PS, på disse kabinettviftene som fulgte med kabinettet er det vanlig strømkontakt (makan til de som skal i HD og CD-Rom) og ikke sånn vanlig liten viftekontakt.

 

Håper på bra svar! Hadde vært dritkult om noen kunne hjulpet meg slik at jeg fikk det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE kobl 5 vifter på HardCano 7,

Det gjorde jeg, det sa poff, og masse røyk kom opp av fanbusn, det medførte en stykk ødelagt stømforsyning(håper ivertfall det er psu).

 

Men over til spørsmålet, det jeg gjorde var å klippe av kontakten til en gammel kjøler, avisolere ledningene for så å surre dem i en ball som jeg kunne stikke inn i en av kontaktene på de medfølgende viftene. Det funket fint i en uke før det sa poff.

 

Men pass på at du ikke kobler for mange ledninger på hardcanoen, det er bare en liten motstand som senker strømmen, vist du har for mange vifter går det større strøm igjennom den motstanden og det sier poff.

 

Hvorfor maskinen min ikke funker nå er jeg ikke sikker på, skal prøve med en gammel psu på mandag å se. hvist det ikke er psu skal jeg legge opp som datamann.

Lenke til kommentar

Næmli!

Slike viftekontrollere med lav - medium - høy eller varabel hastighet er oftes av typen som tåler lite strøm og jo flere vifter du kobler på jo støre blir strømmen, hvis du ikke serie kobler, men da går alle treigt uansett.

 

Sats på en exstern baybus du. tror du har mest suksess der :wink: kan jo lage en slik 0-5-7-12v kobling, ved hjelp av 2 brytere, da skal du koble mange vifter på før noe går galt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...