Gå til innhold

Outlook 2k3: Gjenopprette slettet mail

petterg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desverre er det noen som bruker outlook. En av dem har nå sletta mail han ikke skulle ha sletta, og tømt trash mappa. Er det da noen mulighet for å gjeopprette mailen?

I en test på egen pc har jeg oppdaget at selv om man sletter en mail og tømmer trash ser outlook.pst fila til å forbli samme størrelse. Det skulle bety at den slettede mailen fortsatt ligger der, og med et finurlig program skulle være mulig å gjennopprette. Er det noen som kjenner til slike programmer?

(Jeg vil tro outlook tar en opprydding i fila en gang i blandt for å frigjøre plass?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Desverre er det noen som bruker outlook. En av dem har nå sletta mail han ikke skulle ha sletta, og tømt trash mappa. Er det da noen mulighet for å gjeopprette mailen?

I en test på egen pc har jeg oppdaget at selv om man sletter en mail og tømmer trash ser outlook.pst fila til å forbli samme størrelse. Det skulle bety at den slettede mailen fortsatt ligger der, og med et finurlig program skulle være mulig å gjennopprette. Er det noen som kjenner til slike programmer?

(Jeg vil tro outlook tar en opprydding i fila en gang i blandt for å frigjøre plass?)

5662547[/snapback]

Hvis mailen bare har ligget i PST-fila vil jeg tro det er problematisk. Det vil si, det finnes sikkert programvare som gjøre dette, men den koster sannsynligvis en god slant penger.

Ang det at filen ikke minsker i størrelse når du sletter mail, så er det by design. Dersom en slik "compacting" hadde funnet sted hver gang du sletter en mail ville det generert ganske så mye diskaktivitet. Såvidt meg bekjent gjøres dette heller ikke automatisk, men du kan igangsette dette selv:

Tools | Options | Mail Setup | Data Files | "velg fil" | Settings | Compact Now

Skrevet

Dvs at det (teoretisk sett) skulle være gode muligheter for å gjenopprette slettet mail helt til man utfører compact.

Så var det "bare" å sette teorien ut i praksis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...