Gå til innhold

Akvarie bilde. Kritikk ønskes


tukols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilet kunne vært et gasnske morsomt bilde hvis det hadde vært klart og ordentlig i fokus...

Ettersom d bare se ryggen til fisken, blir ildet ikke veldig spennende, men kanskje en litt anderledes vinkling hadde vært noe?

Hvis du tar bilde gjennom glasset, kanskje rengjøre galsset litt, vanskelig å se ordentlig på grunn av alt er veldig uklart..

 

Ellers trur jeg bildet kunne vært ganske morsomt :)

Lenke til kommentar

Har et gammelt Canon G1, og brukt makro og automaiske innstillinger.

Mallen er ca 1½ cm. lang, så det gir sine problemer med å få annet i fokus. Men ja, manuell innstilling av fokus ville sikkert gi noe mere. Godt med tips, da dette er vansklig med ovenstående kamera. Vil jo gjerne ta noen bilder etterhvert som de vokser til.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

er et par ting som hjelper med akvarieftogrfering.

*manuell fokus

*stativ

*blits...og da gjerne ikke direkte mot glasset da dette gir refleksjoner

*nypusset glass på akvariet

*tålmodghet...det tar tid før fisken slår seg til ro og oppfører seg som normalt etter du har plassert et kamera foran akvariet...

 

Har forsøkt meg litt frem selv, og har fått et par som jeg er ganske godt fornøyd med...

 

21821L0G0703_small.jpg

 

21821fish016.jpg

 

21821CRW_3493.jpg

 

21821fish002-med.jpg

Lenke til kommentar

Det må jeg si. Virkelig flotte bilder.

Har selv golden spec. i mitt akvarie.

De håndfores og er utrolig livlige og får de andre mere tilbakeholdne fisk med.

 

Utrolig øjeblikksbilde det du har fanget av en hunn med munnen full. Det nestsiste bilde er jo helt enestående både teknisk og visuelt etter min mening.

 

Har stativ, som jeg også bruker, men ikke noen god blits. Har brukt å vente til om kvellen, og slukket lyset ellers i stuen hvor akvariet står for å motvirke reflekser. Så det blir uten blits.

 

Har da et par ganger hatt hell til å "fange" noe, men det er litt problemer med at fiskene som regel har temmelig mye fart på. Så kniper det med et digitalkamera.

 

Men jeg skal arbeide og prøve meg mere fram med manuell fokus, noe jeg ikke har brukt så mye.

 

Her et av de bildene jeg selv syntes er "rimlig" godt. Det er fra London Akvarie.

 

 

Hilsen tukols

 

 

Hvilket kamera bruker du?

post-73574-1140827017_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...