Gå til innhold

Svak lyd på Soundblaster Audigy 2 ZS


Anbefalte innlegg

problem:

 

Jeg har en pc med amd x2 og asus a8n sli premium hk.Som lydkort var planen å bruke ett Soundblaster Audigy 2 ZS, men lyden er meget svak. :ermm:

 

Med alt på maks når jeg ser på f.eks dvd kan jeg nesten ikke høre noe. Høytalerene fungerer med onboard lydkortet så jeg vet at de virker som de skal =)

 

Ting jeg har forsøkt:

 

legge inn nye drivere, bytte pci spor og bytte lydkort. :cry: Jeg har også testet alle ut/inn ganger på kortet, så jegt har ikke plugget feil :D

 

 

Ikke noe av dette har fungert, så jeg håper det er noen smarte hoder her som kan hjelpe :innocent:

 

edit: la til ting jeg har forsøkt

Endret av nOne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, sjekket for sikkerhets skyld alt en gang til, men kan ikke se at det er noe mer jeg kan stille opp. Om jeg forandrer til onboard kortet fungerer alt fint bortsett fra at lydkvaliteten er litt dårlig (ikke noe galt, bare det at onboard lyd delen ikke er noe særlig for meg)

Lenke til kommentar
Hva slags høyttalere bruker du?

5674407[/snapback]

Creative GigaWorks T20 =)

 

Sennheise Pc 150 prøvde jeg også her for leden, men de ga ikke lyd i det hele tatt. De fungerer fint på laptopen og det interne lydkortet, men skrale greier på SB kortet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten update(og bumpeti bump)

 

 

Har lagt inn windows på nytt, la inn nyeste drivere, nyeste bios osv. Funker fremdeles ikke med brukbart lydnivå. Har også testet at jeg har satt opp systemet som et 2.0 høyttaler system. Har gått igjenom alt jeg finner av lydkort instillinger, både i kontrollpanel og i creative softwaren.

:hmm:

 

Såvidt jeg kan se er det kun to muligheter nå:

 

1: HK leverer for lav volt så utsignalet er crap(har ikke feil på noe annet på pcn, går utfra at jeg hadde merket det om så var tilfellet)

 

2: Soundblaster kortet er ikke 100 %kompatibelt med min hw noe som heller ikke virker trolig siden dette funker for andre.

 

Lurer på hvem som er "synderen", Asus eller creative... ser uansett ut som jeg har kastet noen lapper ut vinduet her gitt(ser på forumet at flere har problemer, er lite løsninger ute å går thou så håper noen som har hatt problemer og funnet løsningen kan forbarme seg over en stakkar). Jeg har ingen ideer om hva jeg kan gjøre mer så får vel klare meg med realtek kortet :thumbdown:

 

 

 

Setter pris på om det er noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre videre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...