Ståle Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Hei, idag tok jeg avgjørelsen om å installere Fedora på serveren min. Problemet nå, er at jeg greide å skru oppløsningen for høyt. Og nå er skjermen helt svart når jeg kommer til inloggingen. Er det noen måte å fikse dette på uten å måtte reinstallere? Takk på forhånd' Signert, Fedora noob
LessThanJake Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Trykk <Ctrl>+<Alt>+<F1>, logg inn som root og slett(eller bedre, flytt) /etc/X11/xorg.conf, og kjør en "shutdown -r now". Nå skal X11 starte med "fallback" verdier, og så kan du konfigurere X på nytt etter innlogging.
Ståle Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Ehm.. jeg kommer ikke til noe innlogging. Den viser at SWAP [OK] og så blir alt svart. Eller når skal jeg trykke ctrl+alt+f1?
Fract Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 trykk når skjermen blir helt sort, da åpner du en ny treminal og kan logge deg inn der.
Ståle Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Jeg slettet filen. Og nå kommer jeg bare inn i teksmodus. Det står at gdm ikke kan startes fordi musen ikke er riktig instillt. Jeg har tatt musen ut og valgt "ingen mus" i den boksen som kommer opp. Men det skjer ingenting. :S
Ståle Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Jeg reinstallerer nå. Får se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå