dan1el Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Hei. Setter opp en meny nå, og jeg lurte på hvordan jeg kunne lage en "IF" basert på følgende: Hvis det er /logg/ URLEN, som dan1el.net/logg/etc/etc/etc. På forhånd, takk
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Hei. Setter opp en meny nå, og jeg lurte på hvordan jeg kunne lage en "IF" basert på følgende: Hvis det er /logg/ URLEN, som dan1el.net/logg/etc/etc/etc. På forhånd, takk 5641914[/snapback] Say w00t? Forstår ikke helt hva du vil frem til, skal det skje noe om det er "/logg/" i URLen?
MC2 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 vel, du kan hente ut urlen i en streng. denne koden vil gjelde dersom "logg" skal være rett etter /. $url = $_SERVER["PHP_SELF"]; $url = explode("/",$url,2); $url = $url[1]; if($url == "logg") { echo "du ser på logg siden min!"; }
dan1el Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 vel, du kan hente ut urlen i en streng. denne koden vil gjelde dersom "logg" skal være rett etter /. $url = $_SERVER["PHP_SELF"]; $url = explode("/",$url,2); $url = $url[1]; if($url == "logg") { echo "du ser på logg siden min!"; } 5641970[/snapback] Takk, men jeg fant denne if (ereg("^/logg/.*$", $_SERVER['REQUEST_URI'])) { ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå