Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DWL-520+ - Driverproblemer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg laster ned driver til dlink nettverks kortet mitt, og installerer det, så skjer det ingen ting. Jeg dobbelt-klikker på "D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility", men ingenting skjer. ser at det er noe i oppgavebehandling som kjører og som heter DWLGTI.EXE... Vet ikke om det har noen forbindelse med nettverkskortet... men er det noen som kan hjelpe meg? takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D-Link sine trådløse nettkort er helt på trynet. Har et selv og må slite for å få det til å virke hver gang. Vanligvis virker dette: 1: Installer drivere uten kortet i 2: Sett inn kortet 3: La windows finne kortet. Om du ikke kommer deg inn i programmet da må du avbryte prosessen og aktivere WEP.

 

Sånn er det for meg i alle fall :\

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme kortet selv. Det er mildt sagt ustabilt. Prøvde å laste ned drivere til det kortet forleden, siden det var umulig å få det på nett.

På D-link sine sider så sto det at det ikke fantes noen drivere..... :thumbup:

 

Jeg fant ut at jeg hadde brukt så mange timer på dette kortet, så jeg rev det ut, knakk kortet i to og sendte et bilde av det til D-link med hilsen om at "samarbeidet" var over. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme kortet selv. Det er mildt sagt ustabilt. Prøvde å laste ned drivere til det kortet forleden, siden det var umulig å få det på nett.

På D-link sine sider så sto det at det ikke fantes noen drivere.....  :thumbup:

 

Jeg fant ut at jeg hadde brukt så mange timer på dette kortet, så jeg rev det ut, knakk kortet i to og sendte et bilde av det til D-link med hilsen om at "samarbeidet" var over. :tease:

5641366[/snapback]

Får jeg det ikke til og funke innen 2 timer, så gjør jeg det samme.

Lenke til kommentar
D-Link sine trådløse nettkort er helt på trynet. Har et selv og må slite for å få det til å virke hver gang. Vanligvis virker dette: 1: Installer drivere uten kortet i 2: Sett inn kortet 3: La windows finne kortet. Om du ikke kommer deg inn i programmet da må du avbryte prosessen og aktivere WEP.

 

Sånn er det for meg i alle fall :\

5641324[/snapback]

Windows finner ikke kortet...

Lenke til kommentar

Vel som i de fleste tilfeller er vel dette et tilfelle av RTFM. Hadde samme problem selv med 520, men etter jeg RTFM så fant jeg ut av det.

 

HER er TFM:

Upgrade Drivers

Download the latest drivers: http://support.dlink.com/products/ select your wireless adapter and revision.

 

** Make sure card is in computer during this process**

 

Step 1 Right-click on the desktop and select New > Folder and name the folder drivers. Download and extract the drivers to the folder you just created.

 

Step 2 Navigate to the folder where you extracted drivers and double-click the Setup.exe icon. It will ask if you want to uninstall application. Click YES.

 

Step 3 Follow the wizard prompts to uninstall the drivers. Click on the Finish button and reboot the computer.

 

Step 4 Follow the found New Hardware Wizard to install the drivers.

 

Step 5 Click Finish and reboot computer.

 

If you continue having problems:

 

Step 1 Access the device manager by right-clicking on My Computer, then select Properties. Click the Device Manager tab.

 

Step 2 Expand the Network Adapter category. Double-click the entry that pertains to your wireless adapter.

 

Step 3 Click on the Driver tab, then click the Update Driver... button.

 

Step 4 Click Next. Choose the option as follows: Display a list of all the drivers in a specific location, so you can select the driver you want. Click Next.

 

Step 5 Click Have Disk..., and then click the Browse button. Browse to the driver folder you created in step 1. Highlight the airplus.inf file and click OK. Click OK, then Click OK again.

 

You may be prompted for your Windows CD. Follow the Wizard Instructions to complete the driver update process. You will need to restart your PC.

 

 

Som du sikkert ser er ikke dette helt den "vanligste" måten å innstallere drivere på, men den funker :tease:

 

EDIT: Det er stor forskjell på førstegangs innstall og upgrade med D-link DWL kortene. Kortet skal IKKE stå i PC ved førstegangs install, men skal gjøre det ved upgrade! Et problem er at ofte tar folk å setter i kortet (uten å lese TFM) og så legger in driveren. Det kan virke, men ofte skaper det problemer i ettertid og ved upgrade av driverne.

Endret av Capt. Chaos
Lenke til kommentar

Hmm.. jeg leser at folk har litt problemer med dette kortet, jeg har to G520 og har aldri hatt noen problemer med dem.

 

Eneste var å få det ene opp i linux, der sliter jeg fremdeles. :(

 

Men du har tatt riktig drivere da? Du er sikker på at du har lastet ned riktig driver, det er drivere til G520, G520+ og den du har 520+ og ingen av dem funker med hverandre. :)

 

Vel kanskje ikke en altfor konstruktiv reply, men håper det ordner seg for deg.

 

MVH

Brutalix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...