Gå til innhold

Ps2 Slim viftebråk ?*Løst* Lest nederst


gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte meg en Ps2 Slim i dag :)

 

Har satt den i et skap ca 3 cm klaring på sidene , 30 cm klaring bak og 50 cm klaring over konsollen. Jeg spilte Tekken 5 i 30 min da konsollen begynte å bråke mer (den var jo helt stillegående først :) )

 

 

Jeg kjente bak konsollen og jeg tror det er viften som setter automatisk høyere hastighet fordi det blir for varmt , er dette tilfellet ?

 

Skal jeg slå ut platen bak på tvbordet slik at all luften som viften blåser ut går vekk i stedet for å samle mye varme bak konsollen ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmm, har alrig hørt ett pip fra den saken jeg :cool:

 

 

Kan jo være riktig som du sier det? Min har jo alltid stått åpent :)

5628297[/snapback]

 

 

Jeg ville tippet på det ja , siden det tok rundt 30 min før den begynte :p

 

 

Skal teste ut med å ha åpen luftlinje bak konsollen når jeg spiller... Skal oppdaterer dere her.

 

Har noen andre noen ideer om dette ikke er problemet (er 80 % sikker på at det er det)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

PS2 Slim har vært helt stille hos meg iallefall. Hører den knapt, hverken når den jobber (leser fra dvd) eller når den bare idle'r.. Mulig at den setter opp viftehastigheten når den blir varm? Dog har jeg aldri som jeg kan huske opplevd det (mulig det har skjedd, men vet ikke - er det veldig merkbart høyere viftestøy? isåfall har jeg aldri opplevd det).

Lenke til kommentar
PS2 Slim har vært helt stille hos meg iallefall. Hører den knapt, hverken når den jobber (leser fra dvd) eller når den bare idle'r.. Mulig at den setter opp viftehastigheten når den blir varm? Dog har jeg aldri som jeg kan huske opplevd det (mulig det har skjedd, men vet ikke - er det veldig merkbart høyere viftestøy? isåfall har jeg aldri opplevd det).

5631362[/snapback]

 

 

Dette synes jeg er rart :

 

 

Spilte God of War og Tekken 5 i 3 timer i strekk , etter 30 min ble viftehastigheten satt litt høyerer og etter 2 timer ble den betydelig mere støyete.

 

Når jeg tok ut spillet og restartet (ikke slå av å på men reset) så var det fortsatt en del støy. Jeg lot maskinen stå i 30 min for å kjøle seg , når jeg kom tilbake så var det fortsatt samme støy , jeg valgte å slå maskinen av og på(med 5 sec mellomrom) Når maskin ble slått på igjen så begynenr viften for fult men slår seg av etter 2-3 sec og lager ikke noe lyd. Viften slår seg heller ikke på om jeg kjører samme spill veldig fort igjen.

 

Jeg lurer på om det er vifte sensoren som er helt fukka jeg , fordi den burde jo klare å registrere at maskinen er varm etter flere timers spilling og automatisk sette opp viftehastigheten igjen , men det gjorde den IKKE.

 

 

Hva skjer :cry: ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Høres muligens ut som en mulig gåen viftesensor ja, eller at det muligens er et dårlig kjøle-element (evt dårlig kontakt med cpu/gpu som skal kjøles ned) som forårsaker at viften din går merkbart kjappere. Regner med at det er en funksjon i PS2 Slim som setter opp viftehastigheten dersom det blir veldig varmt, men jeg har aldri opplevd noe lignende selv iallefall - aldri hørt om noe lignende heller.

 

Jeg hadde levert tilbake maskinen (på angrefrist, dersom du har muligheten, så slipper du evt. og vente pga. garanti sjekking og slikt, så kan du bare kjøpe en ny med engang).

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Høres muligens ut som en mulig gåen viftesensor ja, eller at det muligens er et dårlig kjøle-element (evt dårlig kontakt med cpu/gpu som skal kjøles ned) som forårsaker at viften din går merkbart kjappere. Regner med at det er en funksjon i PS2 Slim som setter opp viftehastigheten dersom det blir veldig varmt, men jeg har aldri opplevd noe lignende selv iallefall - aldri hørt om noe lignende heller.

 

Jeg hadde levert tilbake maskinen (på angrefrist, dersom du har muligheten, så slipper du evt. og vente pga. garanti sjekking og slikt, så kan du bare kjøpe en ny med engang).

5631966[/snapback]

 

 

Hei

 

Takk for svar :D

 

Jeg gjør nok det ja , levere den tilbake til elkjøp i morgen.

 

Men en ting jeg lurer på , hva bør tepmeraturen i rommet være ? Vi har sånn ca 23 grader i rommet.

Lenke til kommentar
Men en ting jeg lurer på , hva bør tepmeraturen i rommet være ? Vi har sånn ca 23 grader i rommet.

5632320[/snapback]

 

Skal vel ikke trenge og passe på innetemperaturen for og spille på PS2 :)

Jeg har hatt min siden den kom, både i relativt kald romtemperatur og ganske så varm romtemperatur (varme-elementene i gulvet hadde klikka så de varma på full guffe konstant i 3 dager, heftig!) og aldri opplevd noe lignende, så...

Lenke til kommentar
Men en ting jeg lurer på , hva bør tepmeraturen i rommet være ? Vi har sånn ca 23 grader i rommet.

5632320[/snapback]

 

Skal vel ikke trenge og passe på innetemperaturen for og spille på PS2 :)

Jeg har hatt min siden den kom, både i relativt kald romtemperatur og ganske så varm romtemperatur (varme-elementene i gulvet hadde klikka så de varma på full guffe konstant i 3 dager, heftig!) og aldri opplevd noe lignende, så...

5632357[/snapback]

 

Ok , det er ikke noe nytt som den nye versionen av Ps2 slim har kommet med da ? at den regulerer ? Kan vel ikke stemme siden de reklamerer med 70 % mindre støy.

 

Jeg skal spille hardt i kveld for å komme lengerer på God of War og Tekken 5 så leverer jeg den tilbake på angrerett i morgen og kjøper en ny en i sandefjord ^_^

Lenke til kommentar

Fikk ny konsoll i dag , den bråkte mindre men jeg vet at viften satt opp farten da den ble varmere , det er nok at den nye versjonen er utstyrt med dette(eller at jeg er ekstremt nøye og hører alt av bråk osv) Men man kan ikke kalle det bråk pga det høres så vidt ut som en 12 db vifte kanskje mindre også . Litt summing :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...