Gå til innhold

Burnout nettverksparty i Ulsteinvik "sunnmøre"


Anbefalte innlegg

OMFG. hold deg hjemm om du vil spille online mot folk. LAN er for at du skal spille lokalt mot andre som er i samme lokalet.

 

seriøst nok med lokale servere? hvorfor skjal alt være så seriøst?

vær heller sosial med andre nerder enn å spill mot japser nedi gokkeland. (sorry om eg var kontinentrasist) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10mb / 88 stk ? :S

5627702[/snapback]

 

10mbit / 88stk = 0,11mbps pr person

 

Ta en titt på TG (The Gathering), 1gbit / 5500stk = 0,18mbps pr person.

5845906[/snapback]

 

 

VEL.. stor forskjell der egentlig.. har du vært på TG før ? prøvd å laste ned/spille på nettet ? vi satte opp egen CS server der.. hadde VT server.. spillte med folk fra sverige.. og ALLE hadde under 15 i ping..

 

På et lokalt lan, der det er ca. 75-80 stk. er det 20-40 mbit.. Det er dårligere hastighet der, så generelt enn på TG!

5846180[/snapback]

 

Har vært på TG før ja, og det er en liten forskjell på disse to nettene selvfølgelig. TG kjører gigabit fiber mot Banetele, hvem som leverer linje til "Burnout" i Ulsteinvik vet jeg ikke noe om. TG opererer nok med en langt lavere ping tid enn det man kan få på en 10mbit linje. Dersom det er en ADSL linje så blir ping tiden enda høyere.

 

Ping tiden har dessuten liten betydning på et lan party. Er man på lan så konsenterer man seg mot det som skjer rundt deg. Forstår meg ikke på folk som klager over ping tider mot online CS serverer på lan party. Man kan spille CS online med venner 365 dager i året, og når man først er på lan party så skal man spille online CS der og...

 

Visst folk bruker internett på en normal måte på et lan party så er det ingen problem med 10mbit pr 100 personer ca.

Lenke til kommentar

For en sutring! LAN = Local Area Network -> Indirekte betyr det at dere skal sitte i ett nettverk og spille med hverandre i lokalet, ikke rundt hele verden.

 

Hvis det er det om å gjøre, kan folk bare holde seg hjemme, så slipper dere å klage over "for liten hastighet". Dere er blitt ufattelig kravstore, hvordan i huleste tror dere det var for 5 år siden?? 10mbit-linjer vokser fortsatt ikke på trær i alle områder, ja, faktisk er ikke "rask" internett-forbindelse heller noe alle i Norge har tilgang til!

 

Så bare fordi dere er så heldige/bortskjemte at dere har 8-10-24-50mbit-linjer hjemme, betyr ikke det at 10mbit fordelt på 88stk er lite!

 

Jeg blir helt matt!

Lenke til kommentar

Det blir litt kjipt med "bare" 10mb. Spesielt vis alle skal game online. Tipper heller at det blir slik at en rundt 40 spiller online samtidig, resten spiller på lan ( eller oblivion ;D ). Jeg har nå fått meg 24mb og det går som det suser. Personlig syntes jeg at det holder med en 2mb, men siden jeg får en spesial avtale (24mb for 299kroner), er det like godt å slå til...

Lenke til kommentar
Det blir litt kjipt med "bare" 10mb. Spesielt vis alle skal game online. Tipper heller at det blir slik at en rundt 40 spiller online samtidig, resten spiller på lan ( eller oblivion ;D ). Jeg har nå fått meg 24mb og det går som det suser. Personlig syntes jeg at det holder med en 2mb, men siden jeg får en spesial avtale (24mb for 299kroner), er det like godt å slå til...

5846748[/snapback]

24MB for 299,- i månaden. :whistle:

Korleis du fekk til det. :p

Lenke til kommentar
Det blir litt kjipt med "bare" 10mb. Spesielt vis alle skal game online. Tipper heller at det blir slik at en rundt 40 spiller online samtidig, resten spiller på lan ( eller oblivion ;D ). Jeg har nå fått meg 24mb og det går som det suser. Personlig syntes jeg at det holder med en 2mb, men siden jeg får en spesial avtale (24mb for 299kroner), er det like godt å slå til...

5846748[/snapback]

24MB for 299,- i månaden. :whistle:

Korleis du fekk til det. :p

5847314[/snapback]

Du då Anders, skal ikkje du reservere deg då? :p

Bor ikkje du i vik?

Lenke til kommentar
Det blir litt kjipt med "bare" 10mb. Spesielt vis alle skal game online. Tipper heller at det blir slik at en rundt 40 spiller online samtidig, resten spiller på lan ( eller oblivion ;D ). Jeg har nå fått meg 24mb og det går som det suser. Personlig syntes jeg at det holder med en 2mb, men siden jeg får en spesial avtale (24mb for 299kroner), er det like godt å slå til...

5846748[/snapback]

24MB for 299,- i månaden. :whistle:

Korleis du fekk til det. :p

5847314[/snapback]

Du då Anders, skal ikkje du reservere deg då? :p

Bor ikkje du i vik?

5853280[/snapback]

Jo...men eg har nok med BF2 eg...:D

Lenke til kommentar
Det blir litt kjipt med "bare" 10mb. Spesielt vis alle skal game online. Tipper heller at det blir slik at en rundt 40 spiller online samtidig, resten spiller på lan ( eller oblivion ;D ). Jeg har nå fått meg 24mb og det går som det suser. Personlig syntes jeg at det holder med en 2mb, men siden jeg får en spesial avtale (24mb for 299kroner), er det like godt å slå til...

5846748[/snapback]

24MB for 299,- i månaden. :whistle:

Korleis du fekk til det. :p

5847314[/snapback]

Du då Anders, skal ikkje du reservere deg då? :p

Bor ikkje du i vik?

5853280[/snapback]

Jo...men eg har nok med BF2 eg...:D

5879129[/snapback]

Du kan spille BF2 nedpå vikholmen og ;P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
da var BurnOut over for denne gang. og var faktisk ganske gøy :) yay, bortsett fra når nokke CS nerder klagde på meg...

 

og "happy camper" du stakk no tidli du...? :nei:

5900491[/snapback]

Stakk tidli for faen? ja, ok, stakk natt til søndag, å då sovna ej seriøst i Hofsethråsa! :ermm: Ja, faktisk... Burnout va bra ja! :D Beste på lenge! ;)

Ej sitte forresten to sete nedafor dej no ^^ D e ej som spela daftpunk...

 

Erling

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...