Gå til innhold

Fra DVD til mpeg/avi


Anbefalte innlegg

Hei

En kompis av meg har filma et skole prosjekt med et Sony kamera som tar opp på en sånn liten DVD disc. Jeg skulle redigere filmen på min data, så jeg fikk DVDen av ham.

 

Så spørsmålet er som følger:

Hvordan kan jeg få filmen som ligger på DVDen over på dataen og lagre den som en redigerbar .mpeg eller .avi fil? :hmm:

 

Håper på svart fort, siden filmen skal leveres på Mandag :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til kameraet? Er det FireWire utgang på kameraet? Har du FireWare inngang på PCen du skal redigere med? Om svaret er ja, så kan du bruke Movie Maker i Windows til å redigere.

 

Om dette ikke er tilfellet, og du må ta filmen ut av platen, så trenger du ett eller annet program som kan lese DVD platen. Filmen ligger i VOB filene i VIDEO_TS mappen på DVD platen.

 

Det er mulig at Adobe Premiere Elements kan lese filene direkte. En trial ligger her.

 

Ellers kan du prøve verktøy som lar deg konvertere fra dvd til mpeg2, feks DVD to MPEG.

 

Lykke til. Erfaringsmessig tar videoredigering lang tid uansett hvor bra verktøy du har. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan du ikke se om du finner noe på www.imtoo.com ? Tror det er noen prog som lager avi-mpeg av plata di der.

 

Har du tilgang til kameraet? Er det FireWire utgang på kameraet? Har du FireWare inngang på PCen du skal redigere med? Om svaret er ja, så kan du bruke Movie Maker i Windows til å redigere.

 

Om dette ikke er tilfellet, og du må ta filmen ut av platen, så trenger du ett eller annet program som kan lese DVD platen. Filmen ligger i VOB filene i VIDEO_TS mappen på DVD platen.

 

Det er mulig at Adobe Premiere Elements kan lese filene direkte. En trial ligger her.

 

Ellers kan du prøve verktøy som lar deg konvertere fra dvd til mpeg2, feks  DVD to MPEG.

 

Lykke til. Erfaringsmessig tar videoredigering lang tid uansett hvor bra verktøy du har. :thumbup:

5627043[/snapback]

Endret av paalwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...