Gå til innhold

Kjøp av vinyl - i norge og utlandet


Steinar2k

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har egentlig et spørsmål og litt informasjon som jeg vil poste i denne tråden.

 

Først vil jeg bare påstå at å få tak i vinyl i Norge er svært vanskelig. :p Tenker da først og fremst på elektronisk musikk, men også annen populærmusikk også!

 

Vet at HSrecords i Oslo selger, men i og med at jeg bor i Bergen blir det litt tungvint å dra til Oslo hver gang jeg føler for å få meg en ny 12" :p Det finnes sikkert mange andre butikker også som selger vinyl rundt om i landet, men disse vet jeg ikke om!

Det jeg egentlig prøver å si er at jeg lurer på om det finnes noen norsk nettbutikker/butikker som selger vinyl?

 

Hvis jeg bestiller så bruker jeg som oftest http://www.streetwisemusic.co.uk eller http://www.hmv.co.uk. Her finner jeg stort sett alt jeg trenger, men hadde vært greit om Norge hadde noe å by på også!

 

Er det noen som vet om det er noen bra sjapper i Bergen?

 

Håper noen har litt peiling på dette og har lyst å dele hvor dere får tak i vinylen deres :-)

 

Steinar2K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Nå er det en stund siden jeg flyttet fra Bergen, men jeg vet at det finnes en del steder som selger vinyl.

 

Jeg pleide å kjøpe mye på Nöstekollektivet (nedenfor sentralbadet), men så vidt jeg har forstått, er det nedlagt.

 

Ellers har du jo Bodhi Beats som har god peiling på det meste av klubbmusikk. Pleide å få tak i mye slem drum&bass der.. :)

 

Stress har litt plater også, først og fremst hiphop og dancehall.

 

Apollon i Nygårdsgaten har vel det bredeste utvalget av vinyl i Bergen, og de kan skaffe det aller meste, selv om de stort sett har store utgivelser inne. Dette er for øvrig byens beste CD-butikk... ;)

 

God jakt!

Lenke til kommentar

Dette er jo kjempeflott!! :-) Skal sjekke ut bodhi-beats. Så de hadde global underground som et av labelene de hadde en del av. Me like :-D-D-D

 

Hmv er forresten litt rare da.. Bestilte 4 tolvtommere der som sendes en og en selv om alle er på lager og ble sendt samtidig.. Rart??

Forresten så kostet det 100 kr for en tolvtommer på bodhi. alt inkludert er det billigere på hmv. Der koster en 12" rundt 4 pund. Noe som er ca. 50 kroner

så er det 20 kroner for frakt ca.. Lønner seg å kjøpe flere men det er nå i grunn ganske selvsagt? ;-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...