Gå til innhold

Boot problemer (og annet) med Win MCE...


Anbefalte innlegg

Har et problem med Windows MCE installasjonen min... :thumbdown:

Den henger seg rett og slett til tider. Veldig rart. Ved mye harddisk aktivitet virker det som den ikke liker seg, men det kan like godt ikke være relatert til det. Å sette på playlist og spille mp3 i flere timer går greit, men å gjøre andre ting kan krasje den i løpet av minutter.

Ser ikke ut som det er problemer med kjølinga heller.

Prøvde så en reinstallasjon av Win MCE. Fikk opp advarsel om ikke å ha to OS på samme partisjon, selv om jeg hadde slettet filene fra den første OS installasjonene. Når jeg nå booter kommer alltid POST screen og alt det greit opp, men når OS skal boote tar det omlag 5-6min før innloggingsvinduet med de forskjellige brukerne kommer opp. Høres ut som harddisken jobber svakt under denne perioden...

Noen som har noe tips her...? Veldig underlige greier... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha 2 OS på samme partisjon går ok, men det anbefales ikke. Spesielt hvis du bruker 2 forskjellige språk.

 

Det lønner seg å formatere partisjonen og så legge inn windows.

 

Har du en stor harddisk så del den opp i flere partisjoner og legg lyd-filer/videoer på en annen partisjon enn oppstart-partisjonen. Eks 200Gb harddisk : min 3 partisjoner. Dette kan du gjøre under innstallasjon av Windows.

Lenke til kommentar
Å ha 2 OS på samme partisjon går ok, men det anbefales ikke. Spesielt hvis du bruker 2 forskjellige språk.

5620092[/snapback]

 

Det er bare et OS installert. Jeg slettet filene fra første installasjon, så jeg skjønte ikke helt hvorfor den påstod det var et OS fra før når jeg kjørte reinstallasjon.

Når jeg booter kommer det ikke opp valg om å velge mellom to OS'er, så jeg tror egentlig den delen er i orden. Kanskje noe driver problemer eller noe..?

 

Jeg har falshet motherboard til nyeste BIOS (1.B) og installert de nyeste driverne til det også. Jeg fant ingen spesielle driver for MCE, så jeg brukte XP driverne. Regner med det er ok? Ellers har jeg installert MCE drivere for skjermkortet. For tv-kortet var det bare en type driver tilgjengelig, men regner med det er for MCE

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939, Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-også, siden det er et MCE kort...

 

Jeg har denne datamaskinen:

Ex16

 

AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Kit w/two matched Value Select 512MB

 

XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI

 

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, Tv-kort m/radio og 2stk tunere

 

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver, DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

 

eMagic USB2 multikortleser 3.5", for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

 

Silverstone SST-LC03 HTPC

 

NorthQ Strømforsyning 4001BULK ATX 400W

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Lenke til kommentar
Å ha 2 OS på samme partisjon går ok, men det anbefales ikke. Spesielt hvis du bruker 2 forskjellige språk.

5620092[/snapback]

 

Det er bare et OS installert. Jeg slettet filene fra første installasjon, så jeg skjønte ikke helt hvorfor den påstod det var et OS fra før når jeg kjørte reinstallasjon.

Når jeg booter kommer det ikke opp valg om å velge mellom to OS'er, så jeg tror egentlig den delen er i orden. Kanskje noe driver problemer eller noe..?

 

 

5634298[/snapback]

 

Hvis du bare slettet filene og ikke reformaterte disken så kan jo det kanskje være en forklaring på hvorfor den trodde at det var to OS?

Lenke til kommentar
Å ha 2 OS på samme partisjon går ok, men det anbefales ikke. Spesielt hvis du bruker 2 forskjellige språk.

5620092[/snapback]

 

Det er bare et OS installert. Jeg slettet filene fra første installasjon, så jeg skjønte ikke helt hvorfor den påstod det var et OS fra før når jeg kjørte reinstallasjon.

Når jeg booter kommer det ikke opp valg om å velge mellom to OS'er, så jeg tror egentlig den delen er i orden. Kanskje noe driver problemer eller noe..?

 

 

5634298[/snapback]

 

Hvis du bare slettet filene og ikke reformaterte disken så kan jo det kanskje være en forklaring på hvorfor den trodde at det var to OS?

5634569[/snapback]

 

Det kan sikkert være en slik grunn til at installasjonen klaget over to OS, men jeg tror ikke det er grunnen til ustabilitetene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...