Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvordan får jeg en kodesnutt i asp som erstatter denne i php? ... og hviken filetternavn skal filen ha?

 

 

<?
include "http://vg.no";
?>

 

dette er ALT som skal stå i dokumentet. :)

 

... grunnen til at jeg spør, er at skola har sperret alle websidene utenom itslearning, og en webside jeg har ftp-tilgang til.. (sistnevnte støtter bare asp og ikke php)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
<!--#include file="fil.asp"-->

 

filen skal da hete .asp ;)

5614489[/snapback]

 

Nå er dette ikke et riktig et asp-kode. En asp-kode for inkludere en fil er:

<%

Server.Execute("Filnavn.asp")

%>

 

 

 

 

<!-- #include file="filnavn" -->

OG

<!-- #include virtual="/mappe/filnavn" -->

er en SSI-kode (SSI=Server Side Include) og fungerer ikke bare på asp. Det du må tenke på når det gjelder SSI-koden som ble nevnt, er at denne genereres FØR asp-koder og ikke etterpå.

 

 

hehe, ser du å bruker itslearning :p men du må huske på at ASP og SSI er sperret i/på itslearning.

Lenke til kommentar
<!--#include file="fil.asp"-->

 

filen skal da hete .asp ;)

5614489[/snapback]

 

Nå er dette ikke et riktig et asp-kode. En asp-kode for inkludere en fil er:

<%

Server.Execute("Filnavn.asp")

%>

 

 

 

 

<!-- #include file="filnavn" -->

OG

<!-- #include virtual="/mappe/filnavn" -->

er en SSI-kode (SSI=Server Side Include) og fungerer ikke bare på asp. Det du må tenke på når det gjelder SSI-koden som ble nevnt, er at denne genereres FØR asp-koder og ikke etterpå.

 

 

hehe, ser du å bruker itslearning :p men du må huske på at ASP og SSI er sperret i/på itslearning.

Lenke til kommentar
hehe, ser du å bruker itslearning :p   men du må huske på at ASP og SSI er sperret i/på itslearning.

5664686[/snapback]

 

stemmer det, jeg skulle bare teste om det gikk ann å bruke itslearning :p Men det hadde vært jævlig fett om det gikk :)

5672079[/snapback]

 

hehe, sant d :p jeg er admin på itslearning i rogaland, så har prøvd. men enda en ting som jeg kom på etter at jeg postet innlegget. du kan bare inkludere sider på webserveren, ikke fra andre webservere. Iallefall med SSI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...