BlastyTrasty Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Hei! Jeg driver å skal sette opp PHP-Nuke 7.9 - og har logget meg inn på phpMyAdmin på kontrollpanelet til web-hotellet mitt, og der sitter jeg fast. Har vært borti mySQL før, men har helt totalt glemt det ut. Det er et par variabler i config.php jeg lurer på hvor jeg finner- håper Dere kan hjelpe meg: $dbhost = "localhost"; $dbuname = "root"; $dbpass = ""; $dbname = "nuke"; $prefix = "nuke"; $user_prefix = "nuke"; $dbtype = "MySQL"; $sitekey = "SwSDsyrgF23$$5%*ddw3$D-2Df/%(-0394·$%/"; $gfx_chk = 0; $subscription_url = ""; $admin_file = "admin"; $tipath = "images/topics/"; $nuke_editor = 1; $display_errors = false; - dbhost; skal det være adressen til webhotellet mitt? Som forøvrig er Pizza-posse.net? - dbuname & dbpass; skal det være det som jeg logger meg inn på myPHPAdmin med? - dbname, prefix og user_prefix er "nuke" - opprettes ikke de her av installen? Takker for alle svar.
Admin'c Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 har jo en readmefil da... //her setter du hvordan den skal koble til databasen, som oftest er det localhost men noen ganger er det en ip som du får av isp // $dbhost = "localhost"; her setter du hvordan den skal koble til databasen //brukernavnet du logger på databasen med, f.eks. minbruker// $dbuname = "root"; //passord om du har det til mysqldatabasebrukeren// $dbpass = ""; //navnet på databasen, f.eks. mindatabase// $dbname = "nuke"; //ikke tenk på dette med mindre du vil at det skal stå noe annet enn nuke_stash// $prefix = "nuke"; //skit i dette også// $user_prefix = "nuke"; //databasetype, mest sansynlig mysql som det står der// $dbtype = "MySQL"; //denne kan du endre til hva du vil, er fortsatt litt usikker på hva det er men er vistnok lurt å endre den// $sitekey = "SwSDsyrgF23$$5%*ddw3$D-2Df/%(-0394·$%/"; dette kan du lese i readme om men er ikke noe must å endre emd det første $gfx_chk = 0; $subscription_url = ""; $admin_file = "admin"; $tipath = "images/topics/"; $nuke_editor = 1; $display_errors = false;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå