eirich Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Hei.. jeg har Ati Radeon 9800 Xt skjermkort.. men jeg har noen små problemer med å få instalert det.. kan noen hjelpe meg.. jeg har lastet ned driveren fra ATI.com.. og instalert den.. men når jeg starter "ATI Control" kommer det: "Driver does not provide the FrieGL X11 extensions! Panel components will operate only partially." Trenger hjelp.
Igniztion Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 ATI driverne er dessverre ganske knotete å få til i linux. Bruk google og søk etter distroen din og radeon så finner du garantert en step by step guide for å få det til å fungere.
Cwest Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hvilken distro, og hva sier Xorg-loggen? Mulig driveren bare delvis støtter funksjoner i kortet eller omvendt? Sjekk om du har Direct Rendering, da burde du være all set ... "glxinfo | grep direct"
eirich Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 jeg har ubuntu.. jeg hvet ikke hvordan jeg ser Xorg-loggen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå