Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?


Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feil. Det er kun 1 spill som jeg vet som som ikke spinner ned DVD-plata under spillets gang, og det er fordi PGR3 henter data hele tiden på grunn av de digre/detaljerte banene - det er ikke plass i det 512MB store minnet til alt på en gang. De andre spillene drar bare på med DVD-driven 5-10 sekunder av gangen innimellom når nye levels o.l. lastes inn i løpet av spillets gang.

5601549[/snapback]

Jeg har 20 000MB tilgjengelig på min boks - ikke kun 512MB. Hvorfor kunne det ikke fallt MS inn at de som har harddisk (de fleste) muligens ville foretrukket om spillet ble cachet der, i stedet for at DVD'en skal kjøre svin, verre enn bilene i PGR? Dessuten har dette spillet så mange, og lange loade-sekvenser at det begynner å bli utrolig irriterende.

 

Så kan de som har erfaring med XBox sitt lydnivå kanskje skjønne hvor ille 360 faktisk er.

5601525[/snapback]

Jeg har begge og synes ikke 360'en bråker merkbart mer enn den gamle Xboxen. PC'en min er langt verre.

5601551[/snapback]

Hvor mange ganger må det poengteres at det ikke er selve xbox'en som bråker - men dvd-spilleren? Hvis du fremdeles mener at xbox360 ikke bråker merkbart mer, skyldes det enten at du ikke har hørt dvd-spilleren spinne, eller at du er døv. :wow:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger må det poengteres at det ikke er selve xbox'en som bråker - men dvd-spilleren? Hvis du fremdeles mener at xbox360 ikke bråker merkbart mer, skyldes det enten at du ikke har hørt dvd-spilleren spinne, eller at du er døv. :wow:

5601705[/snapback]

Og hvor mange ganger må det poengteres at det kun er et eneste spill hvor dvd-spilleren laster data kontinuerlig under selve spillets gang? Har ikke det sunket inn hos deg enda?

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Du har noen bra poeng men bommer også grovt på f.eks. dette:

 

1.1 Det er ikke Xbox'en per se som bråker, heller det faktum at idiotkonsollen ikke gir seg med å spinne ned DVD-plata når du forsøker å spille et spill. Ikke har den støtte for variabel hastighet på herligheten, heller.

Feil. Det er kun 1 spill som jeg vet som som ikke spinner ned DVD-plata under spillets gang, og det er fordi PGR3 henter data hele tiden på grunn av de digre/detaljerte banene - det er ikke plass i det 512MB store minnet til alt på en gang. De andre spillene drar bare på med DVD-driven 5-10 sekunder av gangen innimellom når nye levels o.l. lastes inn i løpet av spillets gang.

 

2. Xbox360 er den dyreste konsollen lansert så langt! Kanskje ikke sammenlignet med en Atari 2600 indeksjuster for prisstigning og alt det der, men sammenlignet med alle konsoller lansert de siste 7-8 årene er den utvilsomt King of the (Cash)Hill!

Langt i fra - i kroner og øre er den billigere enn både Xbox og PS2 når de ble lansert. Selv 'full-pakke-versjonen' av 360 med harddisk, kontroller og headset koster mindre enn en helt ribbet PS2 kostet - og da måtte du *minst* kjøpe et minnekort i tillegg for i det hele tatt å kunne bruke den.

 

Justert for kroneverdi er Xbox 360 faktisk den billigste konsollen ved lansering på mange år.

5601549[/snapback]

 

Feil, alle mine spill, Kameo, Condemned og PGR3 spant full fart hele tiden. Aldri noen pause. At 360 er relativt billig har du rett i.

 

Bra de lydpostene dine, Lurifaksen. De viste problemet på en bra måte.

Lenke til kommentar
Feil. Det er kun 1 spill som jeg vet som som ikke spinner ned DVD-plata under spillets gang, og det er fordi PGR3 henter data hele tiden på grunn av de digre/detaljerte banene - det er ikke plass i det 512MB store minnet til alt på en gang. De andre spillene drar bare på med DVD-driven 5-10 sekunder av gangen innimellom når nye levels o.l. lastes inn i løpet av spillets gang.

5601549[/snapback]

Jeg har 20 000MB tilgjengelig på min boks - ikke kun 512MB. Hvorfor kunne det ikke fallt MS inn at de som har harddisk (de fleste) muligens ville foretrukket om spillet ble cachet der, i stedet for at DVD'en skal kjøre svin, verre enn bilene i PGR? Dessuten har dette spillet så mange, og lange loade-sekvenser at det begynner å bli utrolig irriterende.

 

Nå kan man vel ikke skylde på MS for at PGR ikke bruker harddisken som cache. Det er opp til utviklerne om de vil bruke harddisken eller ikke.

 

Tror denne debatten kan legges død snart. Er jo ikke akkurat noen framgang. De som mener x360 bråker for mye vil neppe forandre mening og de av oss som synes støynivået er akseptabelt har heller ingen grunn til å forandre mening. Det er ikke noe fasitsvar på om x360 bråker for mye eller ikke.

 

Jeg er meget fornøyd med konsollen og de spilla jeg har kjøpt (DOA4, Condemned og NFS:MW). Har ikke noe å utsette verken på støy, brukervennlighet, grafikk/lyd eller stabilitet. Noen liker den, andre liker den ikke. Sånn er det. Det som irriterer meg er folk som slenger ut bastante påstander og meninger og legger de fram som om de var absolutte sannheter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Den store feilen folk i denne tråden gjør er at man sammenlinger støynivået med X360 med en ps2 og xbox som er produsert flere år etter lansering, en svært forbedret versjon i i forhold til lanseringen. Både ps2 og xbox har blitt mere stillegående i løpet av årene siden lasneringen, da maskindelene har blitt blilligere og man har kunnet bruke bedre og mer stillegående deler. Min lanseringsxbox, som for øvrig synger på siste verset, bråker omtrent like mye, her er det spesielt viftene som irriterer. Jeg kan kanskje si at X360 bråker litt mere, men det kan henge sammmen med lydens natur i X360, da jeg finner den mere skarp enn en viftesus. Forskjellen merkes ikke når jeg spiller.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...