morten_s Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Hello Jeg har kontakt med serveren min nede i kjeller'n gjennom VNC, og fjernstyrer den således. Problemstilling: Alt fungerer selvfølgelig strålende, hvis man ser bort i fra ett unntak... Når jeg prøver å klikke meg rundt inne i interfacet til ZoneAlarm (på servern, gjennom VNC altså), så er det NULL reaksjon. Knappenes "mouse-rollover" animasjoner og slikt er i orden, men det hjelper jo ikke når jeg ikke får TRYKKET på dem Så prøver jeg f. eks. å lukke ZoneAlarm igjen, få den ned i systemtrayen, men ingen reaksjon da heller. Noen som har erfart lignende problemer med VNC, og kanskje har en mulig løsning? Takker for all hjelp på forhånd
meanbean Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Trudde det var bare eg som hadde det problemet der.... Har foresten samme problemet på htpcen min, det er ikkje mulig å gjøre noke med zone alarm ved hjelp av fjernkontrollen min, Hjelp!!
morten_s Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Skrevet 9. februar 2006 Har en kammerat som har akkurat samme problemet også..
medlem-82104 Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Som sagt... Google er din venn Sjekk detta gutta, fant muligens løsningen på problemet deres EDIT: Er litt tungvint å gjøre det hele tiden, men har du en server eller lignende som står på hele tia ere ikke no problem! VNC not working with Zonealarm Endret 10. februar 2006 av Andak
meanbean Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 (endret) ZoneAlarm has a feature which intercepts all VNC keyboard and mouse inputs whenever a ZA window is active. This can be caused by an alert box popping up on the VNC Server, or by a user on the VNC Server activating the ZA control panel. Once this happens, VNC behaves as if it is in 'view only' mode -- the user on the VNC Viewer can see the windows on the VNC Server, but can no longer control them. If and when someone closes the ZA windows on the VNC Server machine, control will be returned to the VNC Viewer. Until then, no amount of reconnects will regain remote control of the server. This 'feature' of ZoneAlamr can be turned off in ZoneAlarm as follows: - Open ZA control window - Click the 'Firewall' tab - Click the 'Advanced' button near the bottom of the tab window - In the 'Advanced Settings' window, turn on the option titled 'Disable Keyboard and Mouse Protection'. - Click 'OK'. http://faq.gotomyvnc.com/fom-serve/cache/132.html Fant denne etter søk på google men har vist ikkje dette valget i min ZA- Men under Overview --> Preference skal det etter hjelp fila bare vere å fjerne haken på Protect the Zone Alarm Clinent så skal det funke med mus over fjernstyrings programmer. Dette gjelder nok valig fjernkontroll også Endret 12. februar 2006 av meanbean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå