Gå til innhold

Side som skal vise til seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en web applikasjon rundt en mysql-database, den er konstruert slik at når jeg bare kjører scriptet

domene.no/script_tabell1.php

så listes data, med forskjellige query-string kan jeg be den om å legge til / slette / editere eller vise mer detaljerte data.

for eksempel

domene.no/script_tabell1.php?action=DEL&ID=14

(Ja jeg vet at det er best å bruke POST til ting som endrer databasen)

Problemet mitt er når jeg skal bygge opp linken for å komme tilbake til 'listesiden'. Jeg har prøvd å bruke både $_SERVER['php_self'] og $_SERVER['SCRIPT_NAME'] for å få navnet på scriptet (bare /script_tabell1.php) men begge disse gir scriptnavnet med eventuelle argumenter (/script_tabell1.php?action=DEL&ID=14) Jeg kan selvfølgelig kode et par linjer som klipper av ? og utover, men hvis det finnes en eller annen variabel som inneholder navnet direkte, var jo det det greieste.

Noen som har noe?

M.

Endret av mysjkin
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

(...)

[sERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1

[REQUEST_METHOD] => GET

[QUERY_STRING] => weee

[REQUEST_URI] => /lol.php?weee

[sCRIPT_NAME] => /lol.php

[php_SELF] => /lol.php

Er bare å kjøre en print_r($_SERVER); så får du hele suppa :)

Som du ser av den over kan du nok bruke både PHP_SELF og SCRIPT_NAME.

Skrevet

Takk skal du ha!

viste seg at problemet ikke var med variabelen, men at jeg hadde gjort en feil så den ikke ble overført, dermed,

der jeg hadde href="$self", ble det href="" og henvisning til samme side med argumenter som ved oppkalling

der jeg hadde href="$self.'?EDIT=edit'", ble det href="?EDIT=edit" og dermed en henvisning til siden med argumentet ?ÈDIT=edit.

:blush:

Men det var til hjelp å få vite at jeg hadde tenkt riktig med variablene (firefox web developer toolbar er jo heller ikke dum for å få oversikt..)

M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...