Gå til innhold

USB Headsett forsterker


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe Sennheiser HD280 pro :dribble: og vurderer å kjøpe en headsettforsterker til disse.

 

Problemet er at jeg ikke finner noen webshopper i norge som selger slikt. :(

 

Jeg trenger også anbefalinger på forsterkere som er gode.

 

Det jeg ser etter er en headsettforsterker som kan kobles til en USB port på en pc. Den bør ikke være stor da jeg ønsker å kunne ta den med meg og bruke den på laptoppen min når jeg ser film på reiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB-headsett er ikke aktuelt, da jeg skal ha et headsett som også kan brukes på andre enheter en pc.

 

Andre headsett kan vurderes hvis de er i nærheten av samme karakteristikker som Sennheiser HD280 pro.

 

Meier-Audio Porta Corda Mk3-USB ser jo ut som et bra produkt. kom gjerne med flere forslag i samme klasse; gjerne billigere. :thumbup:

 

Har funnet et her: headphone.com

 

men har ikke funnet det i norge... :hmm:

Lenke til kommentar

Det var ikke mange forslag nei...

 

Har lett enda mer nå men finner ingen andre enn den Porta Corba'n...

 

Noen som vet om noen byggesett (DIY) for USB Headsett forsterker? :hmm:

 

 

PS: HD280-pro ble bestilt natt til mandag fra Sovida.com, fikk leverings bekreftelse i dag, tirsdag. Blir spennende å se hvor lang tid det tar... Det går fort en uke :thumbdown: å bestille varer fra sørnorge til Bardufoss!

Lenke til kommentar

PS: HD280-pro ble bestilt natt til mandag fra Sovida.com, fikk leverings bekreftelse i dag, tirsdag. Blir spennende å se hvor lang tid det tar... Det går fort en uke :thumbdown:  å bestille varer fra sørnorge til Bardufoss!

5605568[/snapback]

 

Har du fått de enda ? Hvis ikke så send en mail til kundeservice med ordrenummeret du fikk, så kan pakken spores. Jeg tør vedde ganske mye på at (hvis du ikke har fått de) Posten ikke har sendt deg hentelapp :thumbdown: . Du kan hente pakker så lenge du har sporingsnummeret (begynner med f.eks. CD333187....NO).

Lenke til kommentar

HD 280pro omslutter nå mine ører, og fyller hodet mitt med alskens musikk! De kom i går, lørdag, bestillt fra Sovida.no forrige søndag... med andre ord en typisk postordre levering til Bardufoss.

 

 

Pakkesporing er jeg en rev på, men takk for tipset fredster! Jeg fikk pakke nummeret med engang så det var lett som en lek! Bruker Opera mini på mobilen for å få tilgang til posten.no sin pakkesporing hele tiden. Genialt! :thumbup:

 

Når det gjelder HD 280pro så er jeg meget fornøyd. De spiller, etter mine ører, meget bra. Og jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen som dostovjeski gir i "En liten guide til kjøp av kvalitetsheadsett"

 

Jeg koblet 280'ene til min Onkyo forsterker og ble ganske stum... her var det mye jeg ikke hadde hørt før... Spesielt bass - dyp og mektig men likevel ikke dominerende, her var det plass til mye annet! De farger ikke musikken slik som Koss headsett gjør (brumle bass), men gir en mer riktig lydnivå på de forskjellige frekvensene. Ønsker man å fremmheve bassen så er det bare å bruke equalizer fuksjoner.

 

Det første som slo meg da jeg begynte å lytte var at jeg virkelig ble tatt med til et annet sted. Disse klokkene lukker ute alt annet og jeg ble sittende i mye over en time og bare lytte og måpe... mens kone og barn tråkket og lekte rundt meg! Nå har jeg sittet i tre timer i strekk og lyttet til pop, rock, mettal, symphonisk mettal, rap, hipp hopp og nå nyter jeg klassiske mesterverk fra hele verdens store komponister. Det er bare så utrolig gøy! Dette var en skikkelig opptur!

 

Nedturen kom litt da jeg koblet headssettet på pc'en.. -internt lydkort (AC 97-etellerannet...) dugde ikke like bra som Onkyo'n. Så det blir nok en investering i en head-amp eller nytt lydkort. Det var likevel en klar forbedring fra mine gamle Philips headsett, som det for øvrig ikke er retferdig å sammenligne med de nye 280'ene.

 

Kort oppsumert mine kriterier for headsett som jeg nå har funnet i HD 280pro:

- Lukker ute støy og annen lyd

- Lukker inne lyd / forstyrrer ikke omgivelsene

- Dyp bass, men ikke prangende.

 

Sammen med en lapptopp og head-amp har jeg nå min egen reise-kino og konsertsal!

 

Halleluja! :love:

Endret av Ponnypetra
Lenke til kommentar

Jeg er også veldig godt fornøyd med HD280 Pro. Super lydisolasjon! Men jeg sitter også med en ganske dårlig lydutgang fra laptopen min, med noe støy. Så jeg er på utkikk etter noe lignende.

 

Jeg lurer på om et eksternt lydkort er tilstrekkelig, f.eks Sound Blaster Live, eller om man "bør" ha en hodetelefonforsterker i tillegg. I så fall vil det vel bli en del dyrere, har ikke sett noen rimelige slike forsterkere. Det blir jo også litt dillete med to bokser. Evt. kan man kanskje gå opp til det dobbelte i pris for Audigy, men hvor mye bedre blir egentlig lyden (med tanke på ren stereoavspilling av musikk)?

Lenke til kommentar

Jeg har også kikket litt på eksterne lydkort. Så nå står jeg mellom to alternativer:

 

Head-amp, ca 2200,- :no::

Meier Audio Porta Corda MKIII USB

Hvorfor: det gir GOD lyd.

Hvorfor ikke: HD 280 pro har ikke mer en 60Om motstand og drives greit av vanlig portabelt ustyr og lydkort.

 

Eksternt lydkort, ca 1000,-:

M-Audio Transit USB

Hvorfor: det er lite og jeg tror det skal gi god lyd... og det trenger IKKE ekstern strøm slik som SB Live og Audigy.

Hvorfor ikke: tja... ja hvorfor ikke? Det kan jo være gøy å prøve.

 

Vanskelig å si hva som gir best lyd uten en AB test. Men man må jo her også ta med i betrakningen kvaliteten på det lydmateriealet man skal lytte til, for min del er det for det meste mp3 i 128, max 192... Så jeg heller nå litt mot Transiten... :hmm:

Endret av Ponnypetra
Lenke til kommentar

Har du forresten vurdert Silverstone Ensemble? I HWs test fikk den ihvertfall skryt for god lydkvalitet og den er litt billigere enn M-audio Transit. Trenger heller ikke ekstra strømforsyning. Den ser også ganske kul ut :)

Men det er ikke nevnt så mye om den egner seg med headset.

 

Etter hva jeg skjønner så trenger ikke SB Live ekstra strøm. Tror jeg går for dette siden det er betydelig rimeligere enn resten. Satser på at man ikke hører så mye forskjell. Som du sier så er jo HD 280 pro også lettdrevne.

Endret av svok
Lenke til kommentar

Har funnet en test av M-Audio Transit her. Jeg sammenlignet med testen til hardware.no av Silverstone Ensamble og M-Audio Transit kommer mye bedre ut. Transit'en kommer faktisk bedre ut en Creative X-Fi og de andre som er med i testen!

 

I tillegg er M-Audio Transit USB veldig liten, så avgjørelsen er nær. Blir nok en Transit på meg.

 

 

--------

PS: fikk plutselig flashback til russetid med en Ford Transit... ohoooo :innocent:

--------

Endret av Ponnypetra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...