Aykon Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hei Vett ikke om dette er rett plass og spør. MEN. Eg holder på og koble TELE heime. Fra 1 Boks til enn annen. Planen er å bruke det til nettverks Akksess punkt. Det er 4 trådpar. Altså 8 Tråder som er Heil og halvfargede. På koblingspunktet det ikke farger, Men bare tall. Fra 1-8. Noen som kan hjelpe meg med hvor dei forskjellige fargene skal ?
torean Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 1 til 8 i kontakten skal vise til 1 til 8 på rj45 kontakten. dvs at 123 og 6 er ethernet. disse kobles likt i begge kontaktene. 1 hvit/orange 2 orange 3 hvit/grønn 6 grønn Hvis det er en Elko cat 5 kontakt er det fargekode i kontakten. Fra venstre til høyre er: 54 12 36 78. dvs de 4 i midten er ethernet. (isdn er 54 og 36, de i midten på en rj45 plugg) Nu e det bare å koble
Aykon Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 jaha, så ta skal eg bare koble opp 4 ledninger ? Viss det funker så Tusen Takk for hjelpen. Skal teste det når eg kommer heim igjen. Det var ein "telenor" kontakt, som det bare stod tall på. Ingen farger.
torean Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Trenger bare 4 ledere til ethernet. Litt usikker på kontakten. Finns en del forskjellige typer, selvføgelig med forskjellige måter å terminere dem på. Funker det ikke med 123 og 6, ville jeg ha terminert alle parrene likt i hver ende. Du kan ta ut innmaten i kontakten å se hvordan det er koblet. Man kan se hvor 1 på terminieringsplinten er koblet sammens med selve RJ45 kontakten. 1 skal til 1, 2 til 2 osv. Kan hende at 1 går til 5 på RJ45!! Endret 9. februar 2006 av torean
Aykon Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 takk for all hjelp til nå. Men nå er det 1 problem igjen. Å det er. Eg har lagt opp ein kabel fra routeren, frem til punkt i veggen. Dette punktet må være krysset. Hvilke kabler skal være krysset ?
sunbug Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 1 hvit/orange 2 orange 3 hvit/grønn 4 blå 5 hit/blå 6 grønn 7 hvit/brun 8 brun For å krysse bytte du 1 med 3 og 2 med 6 i ene enden. (Bare bytter om det orange og grønne paret.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå