iholsen Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 (endret) ISP: Nextgentel Ruter: D-Link 634+ m/NGT modem Nettverkskort: Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection OS: WinXP Home Nettverksoppsett: Trådløst usikret(!), med D-Link 624+ som ren svitsj. Beskrivelse: Helt uten videre flere ganger om dagen bryter Internettforbindelsen. Etter en stund opprettes tilkoblingen av seg selv, men dersom jeg restarter nettverkskort og således mottar ny IP, gjenopprettes forbindelsen med en gang. Merk: Det skjer ingen endringer på den trådløse nettverkstilkoblingens status ved bruddene. Det står at den er tilkoblet samtidig som internettforbindelsen er brutt, men om jeg pinger gateway får jeg ikke svar. Tiden mellom bruddene varierer, alt fra 10 minutt til flere timer. Problemet gjelder for alle PCer i det lokale nettverket. Naboen har også NGT, uten å ha dette problemet, så jeg har konkludert med at det ikke er NGT sin feil (dersom det ikke er modemet da, selvsagt). Har forsøkt: Slått av IEEE-godkjenning. Ingen forandring Slått av Wireless Zero Config. Ingen forandring Få kontakt med NGT, uten hell (!) Slå av Norton auto protect. Ingen forandring Kabel.. da forsvinner problemet. Har ikke forsøkt: Instillinger på ruter/modem grunnet manglende kunnskap Endret 9. februar 2006 av iholsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå