Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ta screenshot fra en video


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter nå med en en liten videosnutt som jeg skal ta ett bilde fra. Deretter skal bildet inn i et word-dokument (skoleoppgave). Jeg bruker print-screen-knappen og åpner det i paint, men problemet er at det dataen fortsatt oppfatter det som en video slik at det blir vanskelig å redigere og lagre bildet (at det ikke er mulig å åpne bildet slik jeg vil ha det). Er VELDIG irriterende!

Er det noen som vet om det går ann å lure datamaskinen til å tro at det er ett helt vanlig bilde fra windows og ikke en video?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg sitter nå med en en liten videosnutt som jeg skal ta ett bilde fra. Deretter skal bildet inn i et word-dokument (skoleoppgave). Jeg bruker print-screen-knappen og åpner det i paint, men problemet er at det dataen fortsatt oppfatter det som en video slik at det blir vanskelig å redigere og lagre bildet (at det ikke er mulig å åpne bildet slik jeg vil ha det). Er VELDIG irriterende!

Er det noen som vet om det går ann å lure datamaskinen til å tro at det er ett helt vanlig bilde fra windows og ikke en video?

5562376[/snapback]

 

 

 

hvis du ikke har på full skjerm så kan du bruke print screen lett men du må bare fjerne det som er rundt da markerer du det som skal vekk bit for bit og trykker Del for å få det vekk. deretter kan du flytte bildet slik at det ligger i hjørnet og ta det hvite ekstra feltet vekk. kansje litt vanskelig å forstå hvordan jeg mener. :blush:

 

bare glemm d jeg sa her fant ut hvordan du mente

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg sitter nå med en en liten videosnutt som jeg skal ta ett bilde fra. Deretter skal bildet inn i et word-dokument (skoleoppgave). Jeg bruker print-screen-knappen og åpner det i paint, men problemet er at det dataen fortsatt oppfatter det som en video slik at det blir vanskelig å redigere og lagre bildet (at det ikke er mulig å åpne bildet slik jeg vil ha det). Er VELDIG irriterende!

Er det noen som vet om det går ann å lure datamaskinen til å tro at det er ett helt vanlig bilde fra windows og ikke en video?

5562376[/snapback]

 

last ned bsplayer ( www.bsplayer.org ), de har en egen funksjon der du kan ta skjermbilde av video.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg sitter nå med en en liten videosnutt som jeg skal ta ett bilde fra. Deretter skal bildet inn i et word-dokument (skoleoppgave). Jeg bruker print-screen-knappen og åpner det i paint, men problemet er at det dataen fortsatt oppfatter det som en video slik at det blir vanskelig å redigere og lagre bildet (at det ikke er mulig å åpne bildet slik jeg vil ha det). Er VELDIG irriterende!

Er det noen som vet om det går ann å lure datamaskinen til å tro at det er ett helt vanlig bilde fra windows og ikke en video?

5562376[/snapback]

 

last ned bsplayer ( www.bsplayer.org ), de har en egen funksjon der du kan ta skjermbilde av video.

5564721[/snapback]

 

Tusen takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...