Gå til innhold

Mitt Canon A400 klikket helt :(


Anbefalte innlegg

Hei alle de som tar seg tid til å lese dette :)!

Altså, kameraet mitt lever sitt eget liv.

Jeg stod opp en lørdag morning og skulle ta noen bilder av en hytte. Plutselig stod det "Bytt batterier" og skjermen ble svart og skrudde seg av.

Senere på kvelden skulle jeg ut på fest, for å sørge for at jeg hadde batterier med meg tok jeg faktisk dobbelt sett med helt ferske batterier. Jeg bytter, får opp "Bytt batterier" igjen, skjermen blir svart.. men kameraet skrur seg ikke av. Trykker på <se på bilder knappen> og den funket...En stund i hvertfall. Så skrudde jeg av og på for å prøve å ta bilde, og plutselig en gang funket det.. så skulle jeg se bildet, så ville den heller gå innpå "tabilde-greien", altså linsen gikk opp i stedet.. jeg fikk i hvertfall de siste bildene inn på pcen.

aner ikke hva som skjer.. batteriene er fulle, den er ikke blitt utsatt for fukt eller noen ting.. bare ble sånn plutselig..

Er vel et godt brukt kamera, rett over 1 år gammelt.. hatt med på fest osv..

 

Hva kan jeg gjøre med dakars kameraet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags batterier du har brukt før, men vanlige alkaliske AA batterier er ikke optimalt for et digitalkamera. Noen kamera fungerer en stund, andre nekter å ta så mye som et bilde.

 

Det er best å bruke enten oppladbare AA ni-mh batterier som varer mye lenger enn vanlige AA batterier pr. lading, eller lithiumbatterier om du vil bruke engangsbatterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...