Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DynaBel DY9312 vs. Pioneer TS-W306DVC

balab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bygge anlegg for en venninne og har derfor et par-tre spørsmål.

Det første jeg skal bygge er en subwoofer med 2 stk 12" elementer. Jeg har sett litt rundt på forskjellige alternativer og slik jeg kan se det er DynaBel DY9312 og Pioneer TS-W306DVC gode alternativer i prisklassen under 1000 kr. Hvilken av disse to vil være det beste valget, evt hvilke andre elementer bør jeg vurdere i denne prisklassen? Planen er å drive begge elementene med en Soundmagus X-1500, jeg håper noen vil rope ut dersom det vil bli et problem å bruke denne. :D

Ser at denne er en D-klasse forsterker, men jeg antar at det er gullegodt i frekvensområdet 20-400Hz?

Kommer sikkert med flere spørsmål etter hvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

av de elementen du nevner så foretrekker jeg Pioneer men Dynabels skal også bare bra til prisen, men har hørt de Pioneer elementer med langt dyrere amper som spiller meget bra. SoundMagnus er rett og slett for dårlig til begge merkene. Både Pioneer og Dynabel trenger en forsterker som har litt strøm reserver og aller mest er strøm sterk med KONTROL, kjøp heller Dynabels sine biligste amper som vil så absolut spillere PENERE enn Soundmagnus, bass og dype toner består mer en bare enkle dunke lyder -noe som Soundmagnus er god til å spille høyt men som sagt langt ifra pent- :)

hvilken bil skal det monteres i? musikk smak? osv...

Skrevet

Blir nok så jeg går for en Pioneer TS-W306DVC og en dynaBel BF 1702 (2x170W). I tillegg kommer jeg til å bruke litt penger på et rimelig komponentsett el og på en litt avansert kasse. Hvis hun synes det blir for dårlig med en 12" så kan hun supplere med et par gromme 10" senere.

Bilen er en scirocco og det blir derfor litt trangt med 2 12". :ermm:

Musikken som det kommer til å bli spillt mest av er nok trance ol.

Kan noen anbefale et brukbart komponentsett el. til under 800,- ?

Skrevet

Dynabel helt klart! Men kjøp da DY9412, den spiller ringen av pioneer søppla, og du får fint plass til 2stk i en scirocco, de skal ha små kasser.

Sammen med dem kjøper du en dynabel BF 4501 forsterker, og kanskje ett DY 9006 komponent sett...??

Send meg en pm, så skal jeg sette opp et tilbud til deg ;)

Skrevet
Dynabel helt klart! Men kjøp da DY9412, den spiller ringen av pioneer søppla, og du får fint plass til 2stk i en scirocco, de skal ha små kasser.

Sammen med dem kjøper du en dynabel BF 4501 forsterker, og kanskje ett DY 9006 komponent sett...??

5549621[/snapback]

tidiligvis så selger du Dynabel ;) , så hvor mye bedre den er mot Pioneer er vel som forventet at du ville sagt det... :whistle: men desverre, Pioneer er faktisk et bedre subb element... :roll: Dynabel sine forsterkere og elementer er ok men bare til den prisen, det finnes andre bedre alternativer til samme pris, og enda bedre om man kjøper brukt utstyr.

så balab, det finnes mange alternativer men hold hodet kaldt.

uansett hva du velger så lykke til med bygget!! :thumbup:

Skrevet (endret)

5549621[/snapback]

Klarer ikke helt å se den i samme prisklasse under 1000,-

Den suben spiller bra i liten kasse, men Pioneer TS-W3004SPL

Kan en få til omtrent samme pris som 9412, og da spørs det HVOR bra 9412 bli i forhold.

Smak og behag så klart.

Men, Trådstarter har nok gjort ett godt valg, men la meg komme med en sub du kanskje også bør vurdere: https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138217/

eller: http://www.autocustom.no/produkter/default.asp ( Earthquake DB12-R 1 195,- )

Endret av Horror

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...