Gå til innhold

Nytt hovedkort og kabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal om ikke så lenge muligens kjøpe meg nytt kabinett og hovedkort fra PS Data eller Netshop. Fra før har jeg Shuttle, men jeg vil faktisk heller et "vanlig" kabinett.

 

Så jeg har de andre nødvendige delene, vil jeg tro, her er hvertfall det jeg har fra før:

 

 

Shuttle SN45G barebone PC socket A/462

 

 

Western Digital 160GB IDE ATA/100

 

 

DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ)

 

 

NEC DVD-brenner ND-2500 bulk, intern

8X DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Sort

 

 

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD

 

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.833MHz /333MHz

- Socket A, 512KB cache Barton

 

 

Radeon 9800 Pro 128MB

 

 

Vil helst ha det billigst mulig, men hvis det er noe annet der som jeg absolutt burde oppgradere, så si gjerne ifra :) Men er helst kabinett og hovedkort jeg er ute etter.

 

Takker på forhånd for hjelp :)

Endret av ITT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det begynner å bli veldig få hovedkort for socket A igjen.

5535511[/snapback]

Å?

Og jeg kan kun bruke de komponentene jeg sitter med nå, på socket A hovedkort, eller?

5535591[/snapback]

Prosessoren er for socket A, så den vil bare passe på hovedkort for socket A. Minnet bør byttes ut hvis du skal gjøre større forandringer. Skjermkortet er gammelt. Så en del ting bør da byttes ut. Men hvis du vil, så kan du kjøpe et hovedkort for socket A og bytte ut mer senere.
Lenke til kommentar
(Gidder ikke å lage ny topic)

 

Forresten, er det unormalt/farlig at prossessoren kommer opp i 50/51 grader?

 

Også, er det et program jeg kan bruke til å sjekke temperaturen på skjermkortet mitt?

5536430[/snapback]

Det er ikke unormalt med prosessorer med temperatur rundt 50 grader. Barton-prosessorene er ganske varme. Først hvis den kommer opp i 60-65 grader kan det være et problem, men prosessorene skal tåle 90.

 

Temperatur på skjermkortet kan du nok sjekke i driverene til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Har nå sett litt rundt om kring på nettet og prøvd å finne frem til noen nye deler, men er ikke 100% om alt passer sammen, eller ikke, så der lurer jeg på om dere kan hjelpe meg.

 

Herer hvertfall oppsettet:

 

Kabinett: X-Gear Devil PreMod kabinett SORT ATX, 400W, USB+Audio, 2x80mm+120mm vifte [370kr]

 

Hovedkort: ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD ALi 1695, ATX, DDR, SATA2 RAID, LYD, LAN [574kr]

 

CPU: D Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte [2243kr]

 

RAM: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB [1616kr]

 

Skjermkort: Gainward GeForce 6800GS 256MB GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2300PCX XP",425Mhz [1981kr]

 

Totalt: 5427kr

 

Er det noe jeg bør bytte ut så si gjerne ifra.

 

Resten har jeg vel fra før så det er vel bare til å bruke dem?

Men RAM'en...Kan jeg bruke de gamle RAM-brikkene jeg har på det hovedkortet i oppsettet?

 

Også, vil jeg ha det så kjølig som mulig, og jeg trenger vel derfor vifter, så om noen kunne funnet noen vifter/kjølere som holder PC'en i passelig temperatur, så hadde det vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Ser bra ut det der ja!

 

rammen kan du vel bruke.. men er det vits da du allerede har sett på et 2gb sett ?

5544957[/snapback]

Ah, så bra!

Så alt passer sammen?

 

Vel, tenkte da at jeg evnt. kunne kjøpe 1024mb RAM og sette på 512mb som jeg allerede har, eller er det nødvendig med 2gb RAM i disse dager?

 

Hva med kjøling? Hvor mange vifter bør jeg evnt. ha i kabinettet osv?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...