Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stort signaltap med Linksys WPC54G

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med min bærbare pc (HP Pavilion ze4400) og Linksys WPC54G PCMCIA-kort. Jeg la inn et innlegg i et annen tråd hvor det var akkurat det samme problemstillingen, men ingen respons der, håper at det blir bedre i en egen tråd.

Jeg mister veldig mye av signalet/forbindelsen med routeren min (Linksys WRT54G) bare jeg tar med meg bærbar`n utenfor rommet som routeren står i. Går jeg opp trappa til 2.etg så mister jeg forbindelsen helt. Veldig irriterende og frustrerende :mad:

Har hatt besøk av et par kompisa med sine bærbare, og dem har ikke noe problemer med signalet fra routeren uansett hvor de er i huset. Det kan vel utelukke at det er noe galt med routeren. De får også opp andre nettverk til mine naboer, noe som jeg ikke har mulighet til i det hele tatt.

Noen har kommentert at dette kan skyldes strømforsyningen til PCMCIA-slotten. Kan dette være grunnen? Hvis dette er tilfellet, er det noe som jeg kan gjøres for å bedre signalmottaket?

Jeg har ikke prøvd andre PCMCIA-kort, men har avinstallert og reinstallert kortet opptil flere ganger, samt prøvd med både driverversjonene 3 og 5. Ingen av dem beholder signalet lengre enn noen få meter fra routeren.

Håper på tips og råd.

Mvh

Knut

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...