Gå til innhold

Er dette hovedkorte noe å satse på?

Megnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte hovedkort fra Dell 8400 (i925X) til ett nytt ett. Det er på grunn av at jeg ikke har muligheten til å klokke med dell hovedkortet. Det nye kortet skal funke sammen med en P4 530 cpu og Kingston pc2 4200 ram og en raptor ;) Så jeg lurte derfor på om dette hovedkort tilbudet er noe å slå til på? :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så det er ett bra kjøp? Er chipsettet mye bedre på det Asus kortet? Kan det måle seg med Nforce 4?

Noen som vet om biosen på det nye kortet er noe å bruke? :hmm:

Takk for svar forresten :thumbup:

Endret av Zuckron
Skrevet (endret)

Ja tror jeg gjør det jeg... ikke så drabli dyrt heller... Men hvordan er det chipsettet egentlig i forhold til i925X? (945P Express )

Og hva er forskjellen på 945p og 945g?

Endret av Zuckron
Skrevet (endret)

Fannt dette kortet også.. Er det noe i forhold?

Eller dette? Ser det sistnevnte er i samme serie, men det er hvist noe annerledes, men finner ikke ut av hva.... Det er vel mulighet for raid 0 med disse kortene?

Endret av Zuckron
Skrevet
Eyyy... Er det ikke litt dumt at hovedkortet ikke støtter 64-bit's teknologi?

5529687[/snapback]

Nei, CPUen din støtter det jo ikke. Da gjør det ingen forskjell, serlig ikke siden det nesten ikke finnes programmer til det. (Kun AMD har modeller med 64bit støtte i dag til desktop)

Hvis du tenker på videre oppgradering er jeg ikke sikker på om noen Intel kort støtter 64bit i det hele tatt. Ville ikke tenkt mye på det.

Skrevet

Ok for tenkte på å oppgradere til en dual core senere med 64 bits..... Men er det ikke litt dumt å kjøpe nytt hk nå hvist jeg må oppgradere senere uansett... Eller er det værdt 800 for å kunne klokke fra 3 til 4 ghz?

Skrevet
Eyyy... Er det ikke litt dumt at hovedkortet ikke støtter 64-bit's teknologi?

5529687[/snapback]

Nei, CPUen din støtter det jo ikke. Da gjør det ingen forskjell, serlig ikke siden det nesten ikke finnes programmer til det. (Kun AMD har modeller med 64bit støtte i dag til desktop)

Hvis du tenker på videre oppgradering er jeg ikke sikker på om noen Intel kort støtter 64bit i det hele tatt. Ville ikke tenkt mye på det.

5529806[/snapback]

Da er det jo ganske tåpelig egentlig... Vil det si at ingen med intel prosessor kan ha 64-bit operativsystem? :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...