Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Explorer.exe bruker all cpu-time


Anbefalte innlegg

Har et rimelig stort problem som har vist seg i flere os-installs etter at jeg fikk Asrock dual sata2-kortet. Uten noen spesiell grunn bruker explorer.exe alle tilgjengelige resurser! Hva kan dette skyldes? Har aldri vært borti noe liknende før egentlig. Har forsåvidt hatt noe problem med jmicron-kontrolleren(hd forsvant osv) på dette kortet før, men nå har jeg koblet fra den hdden, så jeg tviler på kontrolleren har skylda. Merker også tidvise problem med lyd som lagger, og når jeg åpner ctpanel.exe(creative audio config) lagger det noe sykt. Hvis jeg skal spille eller se filmer må jeg faktisk lukke explorer.exe, og execute filene direkte. Rimelig plagsomt, samtidig som det er et problem som forekommer av og til og ikke konstant. Noen som kan hjelpe?

Dette er mine specs:

480w thermaltake psu

a64 3500+

2gb pc3200 ram(4x512mb)

5x3,5" hdd(nå er en koblet fra da)

6800gt@ultra++

Vapochill ultra low noise

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke dette har noe med det notoriske"korrupt avi-fil"-problemet. jeg har gjort som tidligere tråder foreslår og fjernet regentryet. Dette gjorde generell windows-performance betydelig bedre, men etter kort tid begynte explorer å bruke alle resurser igjen. Så er back to square one virker det som...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...