Gå til innhold

Være med å utvikle nyhetsscript?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg søker noen som kunne tenke seg å være å lage et nyhetsscript som skal være gratis. Det skal gå på PHP/MySQL. Navn og domene er allerede bestemt. Jeg har nå bestemt meg for å få tak i noen som vil være med på å lage det. Det er ikke noe betalt, bare på hobbybasis. Altså, hvis det er mulig å begynne å tjene penger på det så vil du selvfølgelig få en andel.

 

Alder er ingen stopper så lenge du kan PHP rimelig godt. Fint hvis du kunne vise meg noe referanse! Meningen er at «du» og jeg da skal lage scriptet sammen. Send en PM eller en e-post til [email protected] (MSN) hvis du er interessert.

 

Lurer du på noe så send e-post, PM eller MSN!

 

Takk!

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva kan jeg. Jeg er vel ikke et PHPgeni. Men, jeg får til det meste. Jeg har lagd mye rart, men å lage nyhetsscript som skal være public føler jeg blir bedre med fler. Vi kan da raskere oppdatere scriptet. Cutenews f. eks, bruker evigheter på oppdateringer pga. bare en person.

 

Men hva kan jeg. Jeg har sånn passe peiling på MySQL, sånn basic kan vi vel si. Jeg holdt på med en gjestebok i filer, http://eubweb.net/bloc/magicbook/ (PASSORD: admin). Ellers lagde jeg MagicNews som jeg sletta, dessverre. Tja, lite referesanse selv, dessverre. Lagd forum, men hva hjelper det hvis dere ikke kan se det. Forumet var bare for å teste mine kunnskaper. Det var i tillegg lite fleksibelt. Prøver å se om ting ville være bedre i OOP, forsøker egentlig å lage det meste i OOP av en eller annen merkelig grunn.

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg er helt enig med deg, foruten om delen med funkjsoner. Funksjoner syntes jeg er ett must. Objekt orientert programmering er egentlig unødvendig i de fleste php script, som du sier, men personlig objekt orienterer jeg all min kode. Hvorfor har jeg egentlig ikke noe svar på, men er gammel vane fra diverse andre språk.

 

EDIT: Jeg sitter på forspill så beklager mine skrivefeil :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg, foruten om delen med funkjsoner. Funksjoner syntes jeg er ett must. Objekt orientert programmering er egentlig unødvendig i de fleste php script, som du sier, men personlig objekt orienterer jeg all min kode. Hvorfor har jeg egentlig ikke noe svar på, men er gammel vane fra diverse andre språk.

 

EDIT: Jeg sitter på forspill så beklager mine skrivefeil :)

5513710[/snapback]

 

Problemet er ikke at du/folk bruker OOP, men om du skal virkelig ha effektive script så viser alle mine (og de tester jeg har sett) at funksjoner og klasser gjør systemet betrakterlig mye tregere. Programmerer selv på et større prosjekt, og her holder vi oss så lenge det er mulig borte fra slik kode for å holde en maks ytelse på koden. Ren kode er etter min erfaring alltid kjappest og bør foretrekkes!

Lenke til kommentar
Etter å ha lest det dere skriver så har jeg satt hodet mitt i enighet. Hvis det går tregere så er det jo helt dumt. Men noen ganger kan det virker ryddigere syntes jeg.

5513809[/snapback]

 

Ikke minst ser det mindre profft ut med mange trege klasser. Hvilke proffe lager noe som er tregere? ;)

 

Ryddighet < hastighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...