amateur Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Ønsker å bruke en Switch med QoS (zyxel 108, testet på www.itpro.no) til min IP-telefon. Poenget er at Switchen med sin QoS på 2 av portene (båndbredde-kontroll) skal gi prioritet til IPtlf for å unngå hakkete lyd. Er usikker på hvordan dette skal kobles opp mot mitt nettverk som er slik idag: WAN - ROUTER - PC/IP-tlf/printer kobler jeg router og IPtlf i switch slik: WAN-SWITCH-IPtlf .................... -ROUTER - PC/printer eller setter jeg bare switchen mellom router og enheter: WAN - ROUTER - SWITCH - PC/IPtlf/printer hvem deler ut de lokale IP-adressene i såfall? Endret 27. januar 2006 av amateur
Wubbable Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Antageligvis slik: WAN - ROUTER - SWITCH - PC/IPtlf/printer WAN nettverket gir en WAN Ip til ruteren... Requests etter lokal IP går gjennom switchen til ruteren... Så i hovedsak, så er det ruteren som tar seg av lokal adresseutdeling (LAN IP) Er ihvertfall slik hos meg Endret 27. januar 2006 av Vigilant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå