ericandre Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 skal instalere noen programmer, men finner ikke ut hvordan jeg instaleren dem. det står .tgz etter navnet på pakkene.
genstian Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 (endret) Hint: tar xf (si til tar at du vil extrakte, og at du vil bruke file) Source pakke: tar xf pakkenavn.tgz cd pakkenavn ./configure && make && make install Slackware pakke (eller andre binær pakker) tar xf pakkenavn -C / cat /install/slack-desc chmod 755 /install/doinst.sh install/doinst.sh Endret 25. januar 2006 av hotstian
Mr.Elendig Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 skal instalere noen programmer, men finner ikke ut hvordan jeg instaleren dem.det står .tgz etter navnet på pakkene. 5495567[/snapback] Kva distro bruker du? Du bør apsolutt bruke pakkehåndteraren i din distro til å innstalere programmer. Eventuelt så kan du lage dine egne pakker. Begge alternativane er betre enn å innstalere direkte frå kildekode.
tuxerator Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 (endret) I og med at du bruker Ubuntu så bør du først søke i Synaptic Package Manager eller Add Programs. System>Admin...>Synaptic... Appl...>Add Prog... EDIT: og og å regel... Endret 25. januar 2006 av tuxerator
Christian. Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Hvis du skal instalere .tgz i slackware skriver du bare installpkg <pakkenavn>
tuxerator Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 (endret) Så lett å installere pakker i Slaxware ? men uansett: har ubuntu instaleret.det finner en install pakke men det er 14 dagers prøve. holder på å instalere cvs versjonen da den er gratis. ingen som vet hva som kan være feil? 5495305[/snapback] Endret 25. januar 2006 av tuxerator
ericandre Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Skrevet 25. januar 2006 skal innstalere fullversjon av cedega
anbar Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 men den kommer da i alskens forskjellige pakker. gå inn på ubuntu forumene og søk etter cedega... var innom der for noen dager siden
Christian. Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Så lett å installere pakker i Slaxware ? Jepp, så lett er det når du har funnet en .tgz pakke til slackware
Sivert Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Så lett å installere pakker i Slaxware ? Jepp, så lett er det når du har funnet en .tgz pakke til slackware 5498401[/snapback] Er nå ikke vanskligere en å laste dem ned fra Linux Packages .
olear Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Så lett å installere pakker i Slaxware ? Jepp, så lett er det når du har funnet en .tgz pakke til slackware 5498401[/snapback] Er nå ikke vanskligere en å laste dem ned fra Linux Packages . 5502269[/snapback] Personlig synes jeg en av disse er lettere en å laste ned manuelt: slackpkg install pakke slapt-get --install pakke swaret --install pakke wget pakke && installpkg pakke (under tvil;) )
olefiver Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Etter at swaret rævkjørte min første Slackware installasjon har jeg holdt meg unna swaret. Også heller tvilsom til slapt-get. slackpkg for meg. Og egne pakker for de som ikke finnes i Slacks rep.
olear Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Jepp, Swaret kan være litt rar. Holder meg selv til installpkg eller slackpkg.
tuxerator Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 har aldri hatt behov for å installere .tgz, du finner ikke en .rpm eller en .deb fil du kan laste ned i steden? en av grunnene til at jeg ikke gidder å bruke cedega er at jeg ikke ønsker å støtte spill-utviklere som ikke gidder å lage spillene til Linux og heller la oss slite med å emulere dem. slapt-get høres nesten ut som debian sin apt-get, er slackpkg samme greia? lasten filene ned i en nettleser, hva med oppdatering og dependencies? Har testa ut SLAX live-CD og den funker over alt! Både gamle å nye PC'er så det ga mersmak.
olear Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 slapt-get høres nesten ut som debian sin apt-get, er slackpkg samme greia? lasten filene ned i en nettleser, hva med oppdatering og dependencies? Har testa ut SLAX live-CD og den funker over alt! Både gamle å nye PC'er så det ga mersmak. 5511421[/snapback] Ikke så rart, slapt-get er en kopi, beregnet på Slackware. SlackPkg er et helt eget system, men i bunn og grunn gjør den samme jobben som slapt-get. SlackPkg er godkjent for bruk med Slackware (godkjent på den måten at den følger med). Slapt-get/Swaret er ikke det. Hvis du vil ha dependencies-støtte så har du kommet til feil distro, slik finnes ikke i Slackware.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå