Gå til innhold

ønsker eit lett program for HTML


Anbefalte innlegg

Det eg ønsker er eit program som f.eks har dei mest vanlige html kodene innlagt og det er berre å velge frå f.eks ei dropdown liste at eg vil ha ein loddrett strek eller ei ramme eller tabell. Samtidig vil eg ha ei rute som eg kan koble i sammen med denne og legge inn CSS kode. Og heilt til slutt ønsker eg ein kobling som gjør at eg får se forandringene som skjer når eg endrer koden etter kvart som eg gjør dei.. Finnes det eit slik program eller eit program som iallfall greier dei to første funksjonene?

 

Eg kravstor? Nei berre litt lat, litt dårlig på HTML, litt utålmodig, men villig til å lære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to jeg syns fungerer bra for lathanser, men de koster dog penger....men det får du fikse opp i selv ;)

 

Adobe golive - har lært om det på skolen (gjeeeeesp) og det er faktisk mange fine latskap funksjoner i dette programmet...og bruker man det riktig får man ganske grei kode også...

 

Macromedia Dreamweaver - ikke fult så latskap - men jeg syns det er mer oversiktlig og at det er bedre, men det er min mening :)

her vet jeg det er fult mulig å lage helt perfekt kode i design veiw, så det er bare å sette seg ned å knote :)

 

du får demos til begge om du vil prøve..

 

finnes sikkert tusenpåtusenvis av gratis programvare som gjør samme nytta også, men det er disse to jeg kan best.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Stemmer at macromedia eies av adobe nå, og at navnet har sklidd vekk mer eller mindre..men de fleste kjenner jo dreamwaver som macromedia produkt.

 

En ting jeg ikke nevnte var at jeg ikke har prøvd studio 8 (macromedia) enda, og vet ikke om det er enda mer latskap her :) men vil tro det ikke er noe dårligere enn 7ern, og det er rimelig digg..

 

 

Håper i grunn ikke adobe blander golive og dreamweaver nå...og at de fortsetter å lage de to hver for seg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...