Gå til innhold

Dårlig batteri på Cybercom/Medion bærbar?


Anbefalte innlegg

Hei, kjæresten min kjøpte for 3-4 måneder siden en Cybercom/Medion bærbar PC på Coop Prix. Probemet er at batteriet er sykt dårlig, med levetid ned mot 1 time. Når batteriet er fulladet får vi først beskjed om at det er fullt og har ca 3 timer igjenn. Etter et par minutter får vi derimot beskjed om at det kun er ca 50min igjenn på batteriet. Levetiden på batteriet har alltid vært like dårlig.

 

Jeg har lett etter en strømsparingsfunksjon, men finner kun den som er integrert i windows (det lille batteriet nede til høyre som også opplyser om batteritiden). Jeg har prøvd å stille ned strømbruken så mye som mulig, men til ingen nytte. Jeg har også stillt ned strømbruken på skjermkortet (geforce go6600), men dette har heller ikke gitt noen resultater.

 

Sitter i skrivende stund på den samme PC'n. Batteriet er 40% fullt, gjennværende brukstid er 35min... Er dette normalt? Har disse PC'ne rett og slett et j***i dårlig batteri, eller er det noe galt?

 

Mvh (en meget frustert) Xpression

Endret av Xpresion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en litt eldre Cybercom Coop PC, snart et år gammel, og den har batteri som fremdeles varer over 3 timer de få gangene jeg bruker den på batteridrift. Den nyere modellen dere har er antakelig litt annerledes, så om den korte batteritiden er er problem på den utgaven vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har etter noen timers surfing på nettet kommet frem til at dette er et kjennt problem på denne modellen (mim2160). Jeg har lett etter batteri som passer denne men har ikke funnet noe enda, er det noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt et tilsvarende batteri, eller et større som passer?

Lenke til kommentar
Har etter noen timers surfing på nettet kommet frem til at dette er et kjennt problem på denne modellen (mim2160). Jeg har lett etter batteri som passer denne men har ikke funnet noe enda, er det noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt et tilsvarende batteri, eller et større som passer?

5486145[/snapback]

Jeg kjøpte også to slike maskiner, og har samme erfaringer som deg. I tillegg har jeg erfart at batteriet lader seg ut på tre dager selv om maskinen er slått av. Jeg ringte til support som svarte at hvis batterilevetiden gikk drastisk ned i løpet av de tre første månedene, burde jeg ta kontakt og sende den til service.

Jeg skal snart ringe igjen selv, og anbefaler deg å ringe support før du kjøper noe nytt batteri. Det kan virke som om det er noe mer galt enn dårlig batteri på denne modellen.

Lenke til kommentar

Ta frem tryllestaven, rop hokus pokus og ring til de folka du fikk oppgitt som support for maskinen. Vet at disse maskinene har en serviceavtale med et firma som nettopp er der for å hjelpe deg. Man skal altså ikke gå inn på Coop Prix, handle 2 liter melk og samtidig levere inn PCen til 18-åringen bak disken som har nettopp stablet tannkrem i hylla.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vet der er lenge siden denne tråden ble startet men her er altså utvikklingen:

 

Siden problemet vedvarte henvendte jeg meg tilsist til Medions support-telefon. Etter lang tid kom personen i den andre enden frem til at han ikke kunne finne noen informasjon om batteritiden på akkurat denne modellen. Jeg fikk deretter beskjed om å levere inn batteriet hvor PC'n ble kjøpt, altså Coop Prix. Dette ble gjort, selv om butikkskjefen var noe motvillig. Det har nå gått ca 4 uker siden batteriet ble levert, men jeg har ikke hørt noe som helst.

 

Synes det er relativt dårlig at ikke en gang Medion selv vet hva batteritiden er?

Lenke til kommentar

Hei.

Kapasiteten (oppgis gjerne watt/ time) til batteriet burde være oppgitt i manualen, men er uansett angitt på selve batteriet.

40 W/t er lite, 80 er mye.

 

Med et Gf6600 vil jeg anta at maskina trekker ganske mye strøm. Med et lite batteri vil jeg gjette at batteritiden er en drøy time.

 

Mvh,

HH

Lenke til kommentar
Vet der er lenge siden denne tråden ble startet men her er altså utvikklingen:

 

Siden problemet vedvarte henvendte jeg meg tilsist til Medions support-telefon. Etter lang tid kom personen i den andre enden frem til at han ikke kunne finne noen informasjon om batteritiden på akkurat denne modellen. Jeg fikk deretter beskjed om å levere inn batteriet hvor PC'n ble kjøpt, altså Coop Prix. Dette ble gjort, selv om butikkskjefen var noe motvillig. Det har nå gått ca 4 uker siden batteriet ble levert, men jeg har ikke hørt noe som helst.

 

Synes det er relativt dårlig at ikke en gang Medion selv vet hva batteritiden er?

5975712[/snapback]

 

Det er dårlig. 14 dager er i tillegg alt for lenge. Hvis dette kan regnes som en garantisak har du vel rett på nytt produkt etter 2 ganger inne på verksted. Stod det ikke noe om forventet batteritid på pakken da du kjøpte den?

Lenke til kommentar

Nei batteritid finnes ikke nevnt noe sted hverken i annonse eller pakke.

 

Siste nytt:Coop Prix har funnet ut at de nekter å sende inn batteriet. Dette må jeg gjøre selv, og jeg fikk bare utdelt ett nytt telefonnummer.

 

Tusen takk for informasjonen Han Henning, jeg skal se etter :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv en eldre Medion pc, og denne har greit batteri mellom 2 1/2 og 3 1/2 time. Maskinen er 2 år i November. Og forrige Fredag døde den plutselig. Ringte support, og de var veldig hjelpsomme. og sender meg rekomanders post lapp, så jeg skal sende pc'n inn til de. Og sa de ville fikse den iløpet av 2 uker.

S¨bare håper jeg de lever opp til det de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...