SpoileD Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Jeg har en Billion 5100. Den har vært grei mot meg i snart et år, men nå begynner den å bli slem. Jeg faller ut av nettet ca en gang i timen. Og blir da ikke koblet opp igjen før jeg restarter routeren. Da jeg sier "faller ut av nettet" mener jeg at jeg får ikke pinget routeren, altså ikke noe kontakt. Har forsøkt med et annet nettverkskort og en annen kabel. Er ikke det som er feilen. Og det kan ikke være nettleverandøren el.
jayleno Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Har du nyeste firmware? Har du prøvd å sette statisk ip (hvis modemet har innebygd ruter)?
SpoileD Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 nei har ikke det, sist da jeg la inn firmware til routeren ble det bare krasj. Så etter firmware nå, men ser ut som routeren min ikke er under lista til billion.com mer. statisk ip på selve pc'en mener du? Forsøkte det engang da jeg koblet opp fler pc'r på routeren, ingen av pc'ene fikk tak i hverandre eller internett. (var forresten her jeg forsøkte med ny firmware). Men kan jo ikke ha noe med statisk IP på pc'en å gjøre?
SpoileD Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Nå forsøkte jeg med en ny firmware, og den gjorde så jeg mistet kontakten med internett. Fikk gått inn på routeren og forsøkte å resette, forsøkte å resette manuelt, men ikke noe hjalp. Etter litt søking på jobben, fant jeg ut at det var kanskje feil firmware, at jeg hadde lagt inn den amerikanske (hadde A i slutten av navnet) elr no. Derfor forsøkte jeg med en som het B i slutten av firmwaren. Dette gikk da helt utmerket, og jeg fikk tilbake internett. Men enda er denne feilen her. Den kobler ut bare da jeg ikke er nær den. Sitter jeg å spiller eller surfer går det helt bra. Men med engang jeg setter på azureus også legger meg, kobler den seg ut så jeg ikke får kontakt med routeren engang (forsøkt utorrent btw samme feil). Spørs om jeg har en husnisse her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå