Gå til innhold

Forsinkelse i Flash film


Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden med å lage en liten Flashfilm. Dette har jeg komt godt i gang med og har tatt opp mange lyder og laget figurer o.l. Mitt problem er at når jeg lager et movieclip, som i dette tilfeller er et movieclip med munnen til figuren, kommer animasjonen senere enn lyden. Inne i movieclip-et er både munn og lyd helt synkronisert, men når jeg ser det sammen med hele scenen, kommer munnen litt etter.Det vil si, den begynner rett, men i slutten er den langt bak og det blir litt sånn Bruce Lee følelse..

 

Noen som vet hva som kan være feil?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror svaret ditt ligger her:

 

For basic sound synchronization needs, Flash offers two sound settings that give its users a choice in how to match audio and graphics sequences. "Event" sounds are triggered when the Flash playback head comes in contact with a frame in which the sound is placed. This is useful for short sounds and simple sound effects, for example a ball bounce sound placed in the frame where a bouncing ball hits the floor. Event sounds must be fully loaded before they can play. "Stream" sounds allow Flash to synchronize sound more like video software. When an animation soundtrack is set to stream, Flash will drop frames to keep the animation in sync with the sound. Stream sounds, as the name implies, can also play during download.

 

Les mer her: http://www.devx.com/webdev/Article/27587

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Hmm, det hørtes rart ut.

Du nevner at denne Movie inneholder både munn og lyd som spiller riktig.

I mine øyner skulle det fungere, håper du satte denne Movie ut i eget layer i Scene1 og hvis ikke så er nok et eller annet forskjøvet.

 

Nå vet jeg ikke hvilken vei du tar når du lager flash filen, enten det skal spille 1 gang eller bruke actionscript til å fortelle når denne munn/lyd skal starte.

 

På denne måten kunne jeg garantert at munn/lyd starter likt da du tidligere nevnte denne movie er iorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...