duveit Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Nettverket vil simpeltent ikke fungere, til tross for at det har fungert før med samme instillinger. Jeg har en D-Link ruter som gir ip-er via DHCP på 192. domenet, og har en laptop og en stasjonær pc koblet til nettverket i tillegg til andre et par andre pc'er på nettverket. Uansett hva jeg gjør av valg som har med fildeling å gjøre, så vil den ikke lenger finne arbeidsgruppen, og om den skulle finne den, så klarer den ikke å åpne andre pc'er på nettverket, til tross for at de er åpne fra andre maskiner. Brannvegger er skrudd av. Er det en måte å sjekke hvilke porter som er åpne i XP? Jeg vet om netstat men det viser jo bare de som er i bruk. Kan evt bruke netcat for å scanne pc'en, men det burde jo være en enklere måte... XP-home er enkelt så fremt det fungerer, gjør det ikke så er det noe inni hampen vanskelig å få til å fungere, eller å i det hele tatt få en diagnose. Jeg har lest tips i tråden, men de fleste metodene ser ut til å være myntet på XP-professional. Kan det være et problem at en pc på nettverket bruker XP professional? Endret 20. januar 2006 av duveit
duveit Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 Ingen som har noen heite tips utover det som står som rooted?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå